Senaste nytt

Var ska man bo i London? Söker hotell...

Mr.T

Medlem
Hej,

Ska med familjen till London på höstlovet vart man ska bo. Vilket hotell anser ni som bra för en familj med två grabbar, (16,18) ? Så länge det är prisvärt är jag villig att betala en hög nota. Också vart i London ska hotellet ligga, finns det någon speciell gata eller Park man ska bo vid, t.ex Times Square i New York?

Vad ska man göra i London? Är det värt att besöka Big Ben och liknande eller är det som vilken annan turist attraktion som helst?

Tack på förhand, kom gärna med egna förslag angående saker att göra!:)
 

palmen

Moderator
Personligen tycker jag man kan bo "var som helst" i centrala london, finns tunnelbana i "varje gathörn" och det är enkelt att ta sig runt på det sättet när avstånden blir för långa.

Big Ben är väl inget man "måste" se, men det är trots allt lite som att åka till Paris och inte se eiffeltornet, eller Sydney och inte se operahuset om man nu inte varit där tidigare.

Vad tycker grabbarna om att göra? Det finns massor av fotboll att titta på och så länge det inte är en "stormatch" så är det relativt enkelt att få biljetter till vettiga priser. London har ju flera lag i Premier League (Arsenal, Tottenham, Chelsea, Fulham, Crystal Palace, West Ham), de 3 sistnämnda är av förklarliga skäl lättare att få biljetter till. Biljetter brukar gå att köpa på nätet via general sale förutom till de 3 "stora" lagen.
 

Mr.T

Medlem
Tack för dom snabba svaren. Grabbarna gillar sport så det lär bli en match. Angående hotellen, har ni något förslag på ett exakt hotell. Något som ni verkligen rekommenderar. Har kollat runt lite men har inte lyckats hitta "The Hotel" ännu.
 

palmen

Moderator
Se till att åka ut till arenan i god tid inför match, alltid trevlig atmosfär runt arenan och möjlighet att gå in i club shoppen och handla souvernier, äta något och om man har åldern inne ta en öl på någon pub.

Fixtures

Helgen 2-3 november är det 2 "stormatcher"
Arsenal - Liverpool
Fulham - Man Utd
West Ham - Aston Villa

Att få biljetter till Arsenal-Liverpool kommer troligtvis bli dyrt och svårt. Fulham - Man Utd är troligtvis lättare även om den kommer sälja slut. West Ham - AV är nog enklast att få biljetter till.
 

SPEEDBIRD_1

Medlem
Park Plaza Westminster Bridge får en stark rekommendation...

Vad gäller fotboll, och om ni inte får tag i biljetter till de "stora" lagen i PL. Så har du mängder med klubbar som spelar en eller två divisioner ner. Riktigt trevligt att gå på "klassisk arena" och käka paj med en pint. QPR, Millwall, Brentford och Leyton är några exempel.
 
Att få biljetter till Arsenal-Liverpool kommer troligtvis bli dyrt och svårt.

Kan nästan säga med 100% säkerhet att denna match inte kommer släppas till general public. Jag är medlem i Arsenal och har varit under många år och den säljer i princip alltid slut. (Varit på Arsenal - Liverpool två gånger.)

Fulham måste man vara med relativt snabbt när biljetterna släpps till general public. Jag var på Fulham - Sunderland en gång och det var utsålt. (inte så mycket platser att välja på nära matchdag och vill man få platser bredvid varandra så lär du vara ute direkt när de släpps, speciellt när det är Manchester United på andra sidan.)

West Ham - Aston Villa är inga problem att fixa biljett till, det garanterar jag men vem vill se West Ham? :p
 
Last edited:

Mr.T

Medlem
Tack, är Man Utd fan så det lär bli den matchen. Är det lättaste att köpa biljetterna på deras egna hemsida eller finns det en bra andra hands försäljare? Hur brukar ni göra?
 
Toppen