Senaste nytt

SWISS Premium Economy?

Lallarn

Medlem
Köpt resa till BKK i vinter, och kollade runt lite på Manage My Booking hos de olika aktuella flygbolagen för att se om det stod något kul eller intressant. Hör och häpna dock när jag går in på thaiairways.com och kikar in på min bokning: Swiss i Premium Economy? Biljetten är bokad i Economy (bokningsklass L på SWISS som codeshare (antar jag) på Thai) så det låter ju väldigt konstigt. Kollar jag in på SAS/SWISS så står det bara Economy som vanligt.

Är det bara fel på Thai's hemsida, eller är det något man kan försöka yrka på?

SWISS.PE.jpg
 

agehall

Medlem
Thai's hemsida går antagligen efter Thai's bokningsklasser. Swiss har ingen PE.

Edit: Och vad jag kan se har du INTE bokat codeshare, vilket är bra! Fortsätt så!
 

Alx

Medlem
Med tanke på att din resa startar med SAS så vill Thai kanske bara förtydliga att Swiss vanliga ekonomi i alla avseenden upplevs som premium efter en SAS-flygning! ;)
 

Jacob

Medlem
Det är inte alls ovanligt att det blir fel när en flygresa bokas genom ett specifikt flygbolag och innehåller codeshare med andra bolag.

Jag flög med Swiss nu i juli, en resa som bokades i bokningsklass S (rabatterad economy). När denna resa visades genom SAS stod det att jag var bokad i premium economy, eftersom SAS bokningsklass S är just premium economy (eller "SAS Plus" som det heter nu).
 

Jonas C

Medlem
Det är inte alls ovanligt att det blir fel när en flygresa bokas genom ett specifikt flygbolag och innehåller codeshare med andra bolag.

Jag flög med Swiss nu i juli, en resa som bokades i bokningsklass S (rabatterad economy). När denna resa visades genom SAS stod det att jag var bokad i premium economy, eftersom SAS bokningsklass S är just premium economy (eller "SAS Plus" som det heter nu).

Blev det en upgrade till SAS Plus i slutändan?
 

agehall

Medlem
Det är inte alls ovanligt att det blir fel när en flygresa bokas genom ett specifikt flygbolag och innehåller codeshare med andra bolag.

Fast i det här fallet är det ju inte ens code share. Det är bara bolagets hemsida som inte förstår att andra bolag använder sina bokningsklasser på andra sätt.
 

Lallarn

Medlem
Hm, det intressanta framkommer ju då när Thai kallar Swiss L-klass för Premium Economy när de själva inte ens har L-klass (om jag är informerad rätt).

Annars kan det mycket väl vara en pik till SAS Go :)
 
Toppen