Senaste nytt

Kan jag uppgradera på Frankfurt - San Francisco? (Lufthansa)

Laxen

Ny medlem
Hej alla Euro-Bonus proffs.

Jag har lite blandade funderingar inför min kommande resa. Det är så att jag ska åka Arlanda - Honolulu via Frankfurt och San Fransisco. Jag har inte köpt biljetten själv vilket har gjort att jag inte kunnat påverka bokningsklasser osv.

Mitt första (problem) fundering är vilken bokningsklass jag hamnat i? Biljetten är bokad på travelocity.com med bolag Continental men hanteras av Lufthansa (ARN-FRA, FRA-SFO) och Continental sista biten. Min E-ticket biljett säger enbart Continental Economy Class, jag har ingen möjlighet att logga in på SAS,LUFTH eller Continental för att ta reda på vilken klass det är. Men jag misstänker starkt att det inte är Z,B,J vilket gör att jag inte kan uppgradera min resa som jag vill.

Min fråga här är om det för mig är möjligt att uppgradera med EBG poäng direkt vid gaten i Frankfurt? Om inte det fungerar, kan jag betala för en uppgradering även fast biljetten är bokad på "låg prissida" med icke så hög bokningsklass?

Vet någon hur ovanstående fråga fungerar i San Fransisco där jag ska flyga continental. Har nästan enbart flygit SAS innan när jag åkt till USA och då går det jättesmidigt att uppgradera i mån av plats.

//

Daniel
 

Dr. Miles

Expert
Om du har AMADEUS bokningsnummer, kan du gå tilll Amadeus Asias webbsida och skriva ut e-ticket.

http://eitr.amadeusasia.com/

I e-ticket receipt som du får från sidan, kan du hitta bokningsklasser du är bokad i.

Angående uppgradering lämnar jag det över till andra medlemmar.
 

agehall

Medlem
Nu ska vi se här. Z brukar vara discounted business, B economy och J full business. Om du avser att uppgradera till F, så tror jag bara J tillåter det. Om du vill uppgradera till business, så har jag för mig att B är ok.

MEN, det finns ett mycket större problem än din bokningsklass. Du är bokad på en code-share och jag har ett bestämt minne av att dessa inte går att uppgradera i förväg. Detta gör att det i princip är kört för dig. Du kan ju prova att köpa (med pengar) uppgradering i Frankfurt, men troligen kommer de att be dig betala skillnaden mellan din biljett och den dyraste i klassen du vill uppgradera till. Dina EB-poäng kommer du inte att kunna använda.
 
Toppen