Senaste nytt

Någon som flugit Ethiopian Airlines från Arlanda?

Jacob

Medlem
Lite sugen på att testa detta riktigt exotiska flybolag som kommer till Arlanda fyra gånger per vecka.
Jag älskar att testa udda flygbolag, skapar lite spänning i flygresandet.

Det går ju att flyga Ethiopian endast sträckan Stockholm-Rom, istället för att åka hela vägen till Addis Abeba, och biljettpriserna ser hyfsade ut.
Enda problemet är att tiderna är lite dumma, men det får man väl ta.

Någon som testat Ethiopian?
 
Jag har en kompis som flög Ethiopian till Arusha i Tanzania. Rättare sagt så var det tänkt så. Dom fastnade i Addis Abeba utan förklaring eftersom planet var översålt. Ett par timmar senare sitter dom på ett lite konstigt hotell i ett område där dom inte vågade gå utanför hotellområdet. Och firade påsk :)
 

Jacob

Medlem
Förvisso. Men kan väl inte gärna hända alltför mycket på en flygning mellan Stockholm och Rom.
 

Gnopps

Medlem
Jag har också tyckt att de låter kul å servicen verkar hyfsad. De flyger ju många lång-linjer och verkar vara ett respektabelt bolag. De resenärer jag bokar för brukar föredra Kenya Airways via Nairobi men Ethopian säljer jag en del osså.
 

Jacob

Medlem
Såg faktiskt ett reportage om en flygning i Ethiopian Airlines business class från Arlanda till Rom.

Mat och dryck såg helt fantastiskt ut, hästlängder över SAS, Lufthana m.fl.
 

Gnopps

Medlem
Såg faktiskt ett reportage om en flygning i Ethiopian Airlines business class från Arlanda till Rom.

Mat och dryck såg helt fantastiskt ut, hästlängder över SAS, Lufthana m.fl.
Nån ( ;-) ) här på forumet borde ju ta å prova å utöka sin digra lista på flugna bolag..
 

Jacob

Medlem
Nån ( ;-) ) här på forumet borde ju ta å prova å utöka sin digra lista på flugna bolag..
Haha! Och jag kryper verkligen allt närmare till att bli den personen... ;)

Man kan köra en natt-turnaround till Rom. Avresa fredag kväll från Stockholm, returresa lördag morgon.
 

Gnopps

Medlem
Haha! Och jag kryper verkligen allt närmare till att bli den personen... ;)

Man kan köra en natt-turnaround till Rom. Avresa fredag kväll från Stockholm, returresa lördag morgon.
Ena hållet ekonomi och andra affärsklass kostar från 3526 kr om du bokar med ET-koder. Bokar du med SK-koder är priset 11000+ för samma klasser...
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill bara påminna om deras business class biljett till Kapstaden...

Stockholm-Kapstaden, Ethiopian Airlines, Business Class

ARN - CPT t/r
Flygbolag: ET (Ethiopian Airlines)
Klass: Business
Fare basis: DEE1MSE
Bokningsklass: D
Pris: ca 15600 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 4D
Min/Max stay: 3D/1M
Stopover: Möjlig, på ROM 75 USD per gång varje riktning
Återbetalning: Möilig mot avgift 130 EUR
Ändring: Möilig mot avgift 130 EUR
Routing: ARN-(ET via FCO)-ADD-(ET)-JNB-(SA)-CPT

Lite märkligt att tillåta stopover i Rom, men inte i Addis Abbeba. (Då kommer HIP check. Priset blir ca 44000 SEK med skatter.)
 

Dr. Miles

Expert
Det är synd att ET trafikerar inte med deras 77L på sträckan mellan ADD-ARN vv.

Det kommer nämligen att se ut så här på deras business class på 77L.
5185448335_a255b1073f_z.jpg
5186053838_0b176ef3f0_z.jpg


Medans deras 767 ser ut så här idag.
eth-j.jpg
 
Toppen