Senaste nytt

United First lounge Chicago ORD. Hur är den?

Traveller

Medlem
Flyger onsdag CUR-MIA och fortsätter sedan MIA-ORD-LHR-ARN och har mycket tid i Chicago. Tänkte åka på outlet och sedan till First loungen. Hur är den? Ska jag ta annan lounge?
 

AABack2ARN

Medlem
AA:s Flagship lounge (i terminal 3) är förvisso inget fantastiskt men så illa är den inte. Däremot är deras Admirals Club under all kritik för att kallas lounge. Har aldrig testat BA på ORD.
 

agehall

Medlem
Äh, AA's lounge på ORD är väl helt ok med amerikanska mått mätt.

edit: Ser att Traveller frågar om United, inte AA som sedan diskuteras. United's lounge är väl ingen höjdare, men man överlever. Jag tror inte det finns "bra" lounger i USA...
 

Senator

Moderator
Jag har roat mig lite med min rumskompis Traveller att ingen verkar svara på själva frågan :) Hur är United Airlines First Class Lounge på Chicago O'Hare men rent allmänt tala om lounger i USA och ORD. Förlåt om jag är taskig..

I alla fall: UA har egna F lounger i USA: ORD, IAD, JFK, LAX och SFO. Det finns en på NRT också. Gällande ORD min room-mate Traveller (som förövrigt är ute och dyker just nu), så kan du läsa lite här:

United Global First Lounge at Chicago O'Hare (ORD) - The Journey the Destination - Regional First
 
Last edited:

Alx

Medlem
Jag tror inte det finns "bra" lounger i USA...

Nog för att det finns ont om bra lounger i USA. Men det finns i alla fall EN riktigt bra; Virgin Atlantic Clubhouse på JFK!

United "First" lounges (business) är inget man skriver hem om men ändå helt OK. Jämförbara med SL på ARN.
 

Senator

Moderator
Nog för att det finns ont om bra lounger i USA. Men det finns i alla fall EN riktigt bra; Virgin Atlantic Clubhouse på JFK!

United "First" lounges (business) är inget man skriver hem om men ändå helt OK. Jämförbara med SL på ARN.

Back on topic:

Det finns United Club och sedan finns det United GlobalFirst lounger på flygplatserna ovan som är ett steg upp från United Club. Då Herr Pandion Traveller skall med UA GlobalFirst mellan ORD och LHR kan han använda denna på ORD. Frågan var om någon hade varit i just denna lounge, men det verkar ingen (så långt) ha varit :)
 

Traveller

Medlem
Back on topic:

Det finns United Club och sedan finns det United GlobalFirst lounger på flygplatserna ovan som är ett steg upp från United Club. Då Herr Pandion Traveller skall med UA GlobalFirst mellan ORD och LHR kan han använda denna på ORD. Frågan var om någon hade varit i just denna lounge, men det verkar ingen (så långt) ha varit :)

Nu kan jag berätta att någon har varit i UnitedFirst loungen på ORD, jag nämligen som sitter där i skrivande stund. Den här UnitedFirst longen ligger i terminal 1 på C. Bra utsikt över runway, duschar, Champagne, lax, räkor med såser, ostar, kex, skinka, osv osv samt mängder av viner och andra alkoholhaltiga drycker. Det här är helt klart en trevlig lounge även om själva lokalen inte är byggd i går. Maten smakar förträffligt, servicen på topp, stolarna ok och omhändertagandet riktigt bra.

IMG_4618.jpg IMG_4619.jpg IMG_4620.jpg IMG_4621.jpg IMG_4622.jpg
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Tror att jag ska försöka knalla över dit och ta en titt, ser ju bra mycket bättre ut än United Club. Även om de faktiskt har ryckt upp sig.
 
Toppen