Senaste nytt

Eurobonuspoäng med Turkish Airways när flygningen flygs med Jet Airways??

Ikaros

Medlem
Hej! Om man bokar en resa med Turkish Airlines i businessclass (J) och krediterar poängen till SAS Eurobonus vad händer om flyget är "Operated by 9W for Turkish Airlines"? Är det möjligt att man hamnar i annan bokningsklass vad gäller poängen så att intjäningen blir lägre än vad den skulle bli om det var ett "vanligt" Turkish flyg i J (dvs minimum 600 poäng)? Hur kan man ta reda på vad intjäningen är i klass J på Turkish? Det står endast Minimum 600 poäng...

Vore mycket tacksam för hjälp med detta!

Screen Shot 2013-08-08 at 6.04.28 PM.jpg
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på att det är ett vanligt TK-flygnummer är det nog frågan om wetlease och du skall få poäng helt enligt TKs normala tabell för bokningsklass J. TK har hyrt in kapacitet från 9W för att klara utbudet. Lite som SAS just nu hyr in flyg från en amerikansk operatör för att klara av SK901/902 vissa dagar i veckan.

Hade det varit en codeshare-flygning hade du inte fått poäng överhuvudtaget.
 

adhoc76

Medlem
600=100% av antalet miles som du flyger, antalet miles kan du räkna ut med hjälp av gcmap.com

Orkar du utveckla det där? Jag måste vara helt bakom flötet, men jag fattar inte det där med minimum 600 = 100% gånger antalet miles... Var står det liksom? Säg så här ARN-BKK är ca 12 000 miles... Om det då är 100% intjäning till EB - hur ska man då uppfatta minimum 600?
 

palmen

Moderator
Orkar du utveckla det där? Jag måste vara helt bakom flötet, men jag fattar inte det där med minimum 600 = 100% gånger antalet miles... Var står det liksom? Säg så här ARN-BKK är ca 12 000 miles... Om det då är 100% intjäning till EB - hur ska man då uppfatta minimum 600?

Minimum 150 miles = 25% intjäning
Minimum 600 miles = 100% intjäning
Minimum 1200 miles = 200% intjäning

Detta är inget som är direkt självklart om man inte vet vad som menas och du är långt ifrån den enda som inte förstått detta till en början, alla har vi nog varit i samma sits.

Värt att nämna på SAS EB är att de avrundar uppåt till närmsta 100 miles också, är sträckan 2001 miles får du 2100 miles vid 100% intjäning, 4200 vid 200% intjäning
 

adhoc76

Medlem
Minimum 150 miles = 25% intjäning
Minimum 600 miles = 100% intjäning
Minimum 1200 miles = 200% intjäning

Detta är inget som är direkt självklart om man inte vet vad som menas och du är långt ifrån den enda som inte förstått detta till en början, alla har vi nog varit i samma sits.

Värt att nämna på SAS EB är att de avrundar uppåt till närmsta 100 miles också, är sträckan 2001 miles får du 2100 miles vid 100% intjäning, 4200 vid 200% intjäning

Tack palmen! Nu känns det lite bättre... Kände mig hyggligt korkad där ett tag.... :eek:
 

AABack2ARN

Medlem
Man kan ju fundera på varför det skall vara så förbenat svårt för SAS att göra dessa tabeller tydligare (och dessutom korrekta alternativt lika mellan alla kanaler)???
 
Toppen