Senaste nytt

Köpa Rolex GMT master II eller ej

freno

Medlem
jag har till 99,9999% köpt en ny Rolex GMT master II då jag tyckte det var dax att byta klocka. Är det bara att köra eller gör jag årets sämsta köp? och om jag inte ska ta den klockan, vad rekommenderar ni då?
/f
 
Finns ju flera versioner vad det verkar? :p
Rolex GMT Master II
Vilken modell är det du har köpt?

Off topic men jäklar vad vissa måste ha pengar att slänga omkring sig när man kan köpa klocka för 50k+. ;)
Fast jag måste säga att en snygg klocka = klass!

Själv nöjer jag mig dock med en för 500 spänn men hade jag varit rik så hade jag säkerligen köpt mig en finare klocka jag också.

Det här är ju nästan på gränsen till vidrigt dock..
http://www.uret.se/rolex-gmt-master-ii-black-dial-p-9734.html
(Tänk vad många F resor som sitter på ens handled där.)
 
Last edited:

Alx

Medlem
För att veta om det är ett bra eller dåligt köp måste vi ju veta om den är helguld, rostfritt, m.m. Samt sist men inte minst vad du får betala för den?! :D
 
jag har till 99,9999% köpt en ny Rolex GMT master II då jag tyckte det var dax att byta klocka. Är det bara att köra eller gör jag årets sämsta köp? och om jag inte ska ta den klockan, vad rekommenderar ni då?
/f

Kör på, den är den snyggaste Rolex-dinkan (tycker jag)! Min favvo är annars IWC Aquatimer eller Breitling Aerospace
Lessnar du kan du ju alltid sälja den
 
Vi alla är ju olika och alla gillar ju olika saker men jag har inte förstått det här med klockor egentligen.

Jag förstår folk som köper dyra bilar för där får man ju något (hästkrafter) för pengarna.
Finns ju liksom något man betalar för men jag kan inte se varför man vill betala 100.000 SEK för en klocka när en för 5.000 SEK kan vara minst lika snygg och funktionell? Är det bara status man är ute efter? :p

Jag hade förmodligen köpt mig en fin klocka om jag ansåg mig ha råd att slösa pengar men tror ändå inte att jag hade bränt mer än 10.000 SEK oavsett hur rik jag hade varit. :confused:

Skulle vara kul och höra hur ni resonerar, ni som köper dyra klockor dvs.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
En av få Rolex-modeller som jag verkligen gillar, och känner flertalet personer som verkar nöjda. 54k känns som ett bra pris!

IWC Aquatimer och Panerai Luminor 1950 är mina favoriter, då de känns elegant subtila. Rolex har också en del tilltalande modeller. Upplever Bretling, generellt, som för "pråliga".
 

gdaily

Medlem
Vi alla är ju olika och alla gillar ju olika saker men jag har inte förstått det här med klockor egentligen.

Jag förstår folk som köper dyra bilar för där får man ju något (hästkrafter) för pengarna.
Finns ju liksom något man betalar för men jag kan inte se varför man vill betala 100.000 SEK för en klocka när en för 5.000 SEK kan vara minst lika snygg och funktionell? Är det bara status man är ute efter? :p

Jag hade förmodligen köpt mig en fin klocka om jag ansåg mig ha råd att slösa pengar men tror ändå inte att jag hade bränt mer än 10.000 SEK oavsett hur rik jag hade varit. :confused:

Skulle vara kul och höra hur ni resonerar, ni som köper dyra klockor dvs.
Jag tog av mig klockan 2003 ungefär. Det tycker jag är frihet.
 

ACervin

Medlem
Ja det är många saker här i livet som man inte behöver. Själv är jag klock intresserad och efter 15 år med en Rolex Submariner som verkligen fungerar i vått och torrt, och som kunde avyttras med förtjänst, har jag på grund av flitigt resande gått över till en Rolex GMT II. Mycket nöjd med denna också, fungerar till både kostym och bad. Men mitt tips är att köpa en lätt begagnad. Du bör hitta en som ser ut som ny för ca 45 000 med box och alla papper. (.Stål)
 
Toppen