Senaste nytt

Hotell nära Hong Kong Convention Centre

Ozz

Medlem
Skall spendera några dagar i slutet av augusti på en mässa i Hongkong och den är på Hongkong Convention Centre.
Mässan är på Hyatt och jag funderar på att förlägga min bokning dit, samtidigt som det kan vara skönt att inte bo på mässhotellet.

Vi har bott på Conrad tidigare och trivdes mycket bra men eftersom de "varnar" för att de renoverar executive loungen just de dagarna vi är där så får det mig att titta efter andra alternativ.

Skall jag chansa på att de är klara på Conrad redan den 27 aug när vi cherckar in?
Är det nån som bott på Hyatt och kan rekommendera det?
Är det nån som kan rekommendera nåt annat hotell i området?
 

Ozz

Medlem
101 gånger är tråden visad och svaren och råden har haglat in... not :rolleyes:

Nåväl, en god man reder sig själv heter det ju och eftersom jag är sugen på att testa Hyatt så letade jag upp en bra statusmatch och fick mitt HH Diamond matchat till Hyatt Diamond efter en del "bevis-mejlande" om att jag varit HH i flera år. Idag när jag skulle boka rummet föll valet på ett "Grand room" med harbour view, detta rum ligger under sviterna och som diamond hoppas jag på en uppgradering.

Ett snabb slagning på hotels.com visade sig dock bli 4000 HK-dollar billigare och med tanke på prisgaranti på Hyatt lyfte jag telefonen och ringde ett svenskt 020-nummer och blev kopplad till en mycket trevlig person på Hyatt som självklart matchade hotels.com's pris. Passade också på att boka deras limousinservice med Mercedes S-klass från flygplatsen, skall bli kul att testa och se om de håller måttet.
 

Ozz

Medlem
Den största anledningen till att jag valde bort Conrad denna gången var construction works på executive floor.
Conrad aviserade detta klart och tydligt innan bokningstillfället för en månad sedan och valet av hotell föll då på Hyatt. Det var väl inte direkt så att jag hoppade av glädje när detta mejl ramlade in idag, dagen före ankomst...

Dear Mr Karlsson,
Warm greetings from Grand Hyatt Hong Kong.

We are pleased to learn about your upcoming visit on 28 Aug, 2013.

Please be advised that the hotel guestroom renovation is currently in progress. Works on certain guestroom floors will commerce from 10:00 am to 5:00 pm, Monday to Friday. Intermittent noise is expected during weekends and public holidays.

Kaetsu Japanese restaurant will be temporarily closed for renovation from June to August, and reopen in September. Other restaurants and bars, Plateau Spa, fitness studios, outdoor swimming pool, business centre will remain in normal operations.

Thank you very much for your valuable support. Should there be any further assistance prior to your arrival, please contact us at your convenience.

Sincerely yours,
Brian Chan
Assistant Manager - Front Office


Detta borde enligt mig de vetat om redan vid bokningstillfället och mitt svar till denne Brian blev som följer:

Dear Brian,
One of the main reasons that I chose Grand Hyatt in place of Conrad in Hong Kong this time
was that Conrad had construction work on the Executive Floor. On Hhonors website could
read about this and it led us to choose Grand Hyatt instead.

I hope that we will enjoy the stay in Grand Hyatt as it is the first time we test your hotel in Hong Kong.

Best Regards


Skall bli spännande att se om min nyvunna Diamond status på Hyatt i kombination med detta mejl ger mig någon extra bonus i morgon.
 
Toppen