Senaste nytt

Någon som testat Ethiopian Airlines business class?

Nån som testat Ethiopian Airlines business-produkt? :confused: Flyger ARN-JNB i oktober och de verkar just dessa dagar ha kortast restid och dessutom billigast.
 

jimmy_h

Medlem
Men är det samma produkt från Stockholm när de inte längre mellanlandar i Rom? Har för mig att det är ett mindre & äldre plan de använder numera
 

Jonas C

Medlem
Men är det samma produkt från Stockholm när de inte längre mellanlandar i Rom? Har för mig att det är ett mindre & äldre plan de använder numera

Är det B757 så ska stolarna i Business vara ganska acceptabla trots att de är av den äldre Recliner typen. Är det en B737 så bör du undvika den till alla pris. Ingen som helst recline i dessa stolar, nästan som att flyga i Economy.

Maten tenderar att variera ganska mycket beroende på vilken catering station man flyger från. ARN ska tydligen ha väldigt bra mat, medan maten från ADD inte var bra alls. Men det kan nog variera…
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jag har flugit ARN-(CAI)-ADD-DXB i C med ET. Jag var mycket nöjd med servicen på ARN-ADD. Bra mat och dryck var det också. Dock var ju stolarna inte helt OK tycker jag för en over-night flight tycker jag. Jag somnade dock och sov igenom hela tekniska stoppet i Cairo. ADD-DXB var ju helt klart ok hård produkt för en såpass kort flight (se reportaget här) men som Jonas C säger, maten är inget att ha. Min var kall i mitten, så jag fick be dem värma upp den mer.

Jag kan dock helt klart välja ET i framtiden. Deras priser är ju oftast väldigt förmånliga.
 

adhoc76

Medlem
Jag har också åkt ET i C. En nyanställd flygvärdinna skulle skolas in. Och när jag bad om en konjak till kaffet sa den seniora flygvärdinnan åt henne att "fylla glaset upp till märket" (Ethiopians logga). Det gjorde hon, men inte till den nedre kanten som den seniora flygvärdinnan avsåg utan den övre kanten, dvs fyra och en halv centimeter högre upp.... Det blev ca 12 cl det, ovanpå en bra och stadig trerätters med tillhörande dryck... Jag somnade efter det urdruckna glaset kan jag säga...
 

MarSecLtd

Medlem
Flugit ET i C ARN-ADD-DXB t/r B737 ARN-ADD-ARN helt värdelösa säten ingen IFE men kanon service på allt. B787 ADD-DXB-ADD godkännda säten och kanon service igen. Som adhoc76 skriver de snålar inte på dryck. Fick en egen flaska skumpa (Jacquard) efter de fyllt på glaset 2-3ggr på varje leg. Kommer att åka med dem igen på sträckor de inte använder B737-800
 
Toppen