Senaste nytt

Bästa Business class till Hong Kong?

Defender

Ny medlem
Hej,
Jag ska åka till Hong Kong i slutet av juni och jag undrar vilket flygbolag ni rekommenderar från Arlanda? Såg att finnair har bäst flygtid(ca 14h) men deras business såg inte så rolig ut. Vad tycker ni om Finnair business?

Thx!
 

A380*G

Medlem
Hej,
Jag ska åka till hong kong i slutet av juni och jag undrar vilket flygbolag ni rekommenderar från Arlanda? Såg att finnair har bäst flygtid(ca 14h) men deras business såg inte så rolig ut. Vad tycker ni om Finnair business?

Thx!

Liknande stol som LX och TGs nya, som av många anses som en av de bättre på marknaden. (dock inte av mig)
Service verkar OK men inget top notch. Liknande SAS skulle jag tro, men det finns rapporter på det i forumet så sök lite så finner du nyttig feedback. ;)


EDIT:
Såg att det var ditt första inlägg, så välkommen till BC.se Defnder! :)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag ska åka till hong kong i slutet av juni och jag undrar vilket flygbolag ni rekommenderar från Arlanda? Såg att finnair har bäst flygtid(ca 14h) men deras business såg inte så rolig ut. Vad tycker ni om Finnair business?
Välkommen till BusinessClass.se, Defender!

Här finns det ett par trådar/aritklar som du kan läsa om Finnairs Business class long haul.

Annars finns det Qatar Airways deal till Hong Kong som kostar ca 15.000 SEK inkl. skatter. Du måste dock köpa senast 2013-JUN-02.

http://www.businessclass.se/deals/1...tar-airways-fran-10-895-sek-inkl-skatter.html
 

henrik l

Medlem
Välkommen till Businessclass.se Defender. Jag har åkt med både British Airways och Finnair. Utan diskussion är tidtabellen bäst med AY och får man deras nya business-kabin, torde valet vara givet om det är flygtiden man prioriterar. BA Club World finns en del synpunkter på här, men har flugit den 5-6 gånger och jag gillar hårdvaran skarpt. När det gäller möjligheter att ställa in stolen och sitta bekvämt tycker jag nästan att CW-stolen att den har fler manövreringsmöjligheter än first stolen. Men det är min personliga åsikt.
 

ACervin

Medlem
Cathay Pacific har en bra business produktb och deras nya kabin är en av de bättre. Men det blir en omväg via Frankfurt eller London. Dessutom är deras lounge i HKG the Wing en av de bästa business loungerna jag besökt.
 

Yekermo

Medlem
Jag har flugit väldigt mycket till Hong Kong senaste åren och det har oftast blivit Finnair. Jag förutsätter att det är en betald biljett och inte bonuspoänganvändning du syftar på.
Från Skandinavien ger Finnair mycket bra flygtid och servicen är helt OK. Stolarna HEL-HKG är dock alltid de gamla, vilka är i SAS-klass, inte mer. De nya stolarna hittar du på andra rutter, t.ex. Bangkok och New York. Du kan visserligen flyga via BKK till HKG och ibland är det billigare, men det blir ju så klart längre restid också.
Jag gillar också att HEL-HKG flighten går strax innan midnatt så man kan sova under flighten och vaknar utvilad.

Senaste året har jag rest mestadels med poäng och då kan man ju till ett lägre pris än betald business få flyga riktigt fina First-produkter. Då har du både Thai, Cathay och Lufthansa att välja mellan till HKG, via lite olika mellanstopp. Det förutsätter ju dock så klart att du har vart med och köpt miles på de återkommande reorna.
 
Jag flyger mkt med Finnair till HKG, mest för att det är smidigt och snabbt och flygtiden anbefaller sömn nästan hela flygresan. Så den medelgoda servicen hinner man inte riktigt uppleva :)
 
Toppen