Senaste nytt

Världens 20 dyraste hotell

Jacob

Medlem
Sajten Luxury-Hotels.com har gjort en undersökning över snittpriserna på världens hotell och tagit fram en lista över de 20 dyraste baserat på snittpris per natt.

Dyraste hotellet ligger på över 38.000 kr/natt. Helt galet! Någon som testat någon av dessa? :)

Plats Hotell Land Snittpris/natt i kr
1. North Island Lodge Seychellerna 38 505
2. Laucala Resort Fiji 33 214
3. Khwai River Lodge Botswana 26 755
4. Savute Elephant Camp Botswana 26 492
5. Eagle Island Camp & Spa Botswana 26 162
6. Singita Grumeti Reserves Tanzania 23 526
7. King Pacific Lodge Kanada 21 411
8. Mnemba Island Lodge Tanzania 20 429
9. Hotel Cala di Volpe Italien 19 368
10. Queen Charlotte Lodge Kanada 18 452
11. Le Dune, Forte Village Resort Italien 18 307
12. Singita Lebombo Lodge Sydafrika 17 358
13. Four Seasons Tented Camp Thailand 16 277
14. The Wakaya Club and Spa Fiji 14 762
15. Maia Luxury Resort & Spa Seychellerna 14 748
16. Singita Ebony Lodge Sydafrika 13 720
17. Canouan Resort St. Vincent 13 444
18. Amankora Bhutan 13 094
19. La Réserve Paris Frankrike 12 712
20. Hotel Romazzino Italien 12 020

Källa: di.se
 

TheEagle

Medlem
Hade ju varit trevligt om någon annan betalat...men ingen av de på listan tyvärr. Six Senses Con Dao i Vietnam är det dyraste jag bott på. Kommer inte ihåg vad det kostade men det var heller inte speciellt billigt. Väldigt trevligt var det dock!
 
Har bott på King Pacific Lodge dock så var det på grund av att vårt hotel vi skulle bo på fått stort vattenläckage på vissa våningar och då fick vi rum där helt OK men inget utöver det vanliga tyckte jag..dock så var omgivningen utöver det vanliga :)
 

Palazzi

Medlem
"Italien" i dessa fallen betyder inget annat än "Sardinien" - 3/3 hotell på listan ligger nämligen där.

Sardinien har ohyggliga prisnivåer generellt, och sen vill de ju inte ens erkänna att de är Italienare :p

Sardinien är fint, men de hotell som nämns på listan är på intet sätt några av de mest spektakulära på Italiensk mark......utan bara dyra.

Om någon bjuder kan jag dock offra mig ändå :rolleyes:
 

Totopez

Medlem
Man kan ju alltid jämföra ett vanligt äpple med ett päron av guld och komma fram till att det ena är dyrare.
Om man t ex tar safarilodgerna i Botswana så visst, priset stämmer. Men då ingår flyg tur och retur från Maun till lodgen, helpension, alla drycker, safariturer, parkavgifter och så vidare.
 
Toppen