Senaste nytt

Marriott Megabonus (bo 2 få 1 gratis)

Homer

Medlem
Jag förutsätter att det redan troende känner till detaljerna, övriga som inte redan har ett konto
kan öppna ett och direkt få detta erbjudande:

Marriott Rewards members who register for this promotion by November 15, 2013 will earn one (1) free night award at a category 1-5 hotel after each second paid stay made between September 15, 2013 and January 15, 2014, at a participating Marriott property.

Marriott Rewards® MegaBonus® 2013


Cat.5 hotellen
Find and book Marriott hotels
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Det bör nämnas att detta erbjudande är väldigt attraktivt för oss Europeer som får en award på ett kategori 1-5 medans Amerikaner får i kategori 1-4 (för att kompensera för den mindre spridningen av hotell i Europa).

Det finns en hel del riktigt fina hotell i både Asien och USA under Marriott flagg som man kan få grattisnatt genom Megabonus med för bara 2 nätter i en billig Courtyard om man optimerar det.
 

David

Medlem
Inget på mail men på hemsidan under promotion central har jag fått detta megabonuserbjudande:

To earn your bonus points:
Register by 15 November 2013
Stay between 15 September 2013 and 15 January 2014
Earn 35,000 bonus points after 20 paid nights plus an additional 15,000 after 25 paid nights, up to 50,000 bonus points
 

Fredrik

Medlem
Kan vara värt att tänka på.

A Note About This Promotion

We’re sorry, but there was an error in directing you to this promotion.

The reason for this error could be:

You’re trying to access a miles promotion and are a points-earner, or vice versa
You are not eligible for this promotion
This promotion has expired

Updating your earning preference is fast and easy; simply sign into your account. For all other issues, please contact Marriott Rewards Customer Support.
 

Homer

Medlem
Det bör nämnas att detta erbjudande är väldigt attraktivt för oss Europeer som får en award på ett kategori 1-5 medans Amerikaner får i kategori 1-4 (för att kompensera för den mindre spridningen av hotell i Europa).

Det finns en hel del riktigt fina hotell i både Asien och USA under Marriott flagg som man kan få grattisnatt genom Megabonus med för bara 2 nätter i en billig Courtyard om man optimerar det.

Att dömma av kommentarerna på FT verkar alla amerikaner också fått 1-5, det beror gissningsvis på
att de flyttat massor av hotell från cat.4 till cat.5 Marriott Hotels Changing In Award Categories In 2013 And New Category 9 Hotels | LoyaltyLobby
Ganska många hotell har ju även flyttats från 5-6.

Det är fortfarande en mycket bra deal, och inga problem att få ut mer värde än man spenderar.

Kan vara värt att tänka på.

ja det står ju i reglerna, men det är ju bara att ändra och sen registrera sig

Members electing to earn miles are not eligible for this promotion.

 

JacobGBG

Medlem
Att dömma av kommentarerna på FT verkar alla amerikaner också fått 1-5, det beror gissningsvis på
att de flyttat massor av hotell från cat.4 till cat.5 Marriott Hotels Changing In Award Categories In 2013 And New Category 9 Hotels | LoyaltyLobby
Ganska många hotell har ju även flyttats från 5-6.

Det är fortfarande en mycket bra deal, och inga problem att få ut mer värde än man spenderar.

FT ja! Bra länge sedan man höll koll på det stället. Situationen med Cat 1-4 var väldigt påtaglig i förra Megabonusen precis när Marriott ändrat i kategorier. Jag antar att det blev en rätt häftig backlash mot det som kan förklara at cat 1-5 även blev mer vanligt i USA.

Det kan tilläggas att båda MArriotts hotell i Sverige är i Cat 5 och av mycket god klass.
 

Homer

Medlem
FT ja! Bra länge sedan man höll koll på det stället. Situationen med Cat 1-4 var väldigt påtaglig i förra Megabonusen precis när Marriott ändrat i kategorier. Jag antar att det blev en rätt häftig backlash mot det som kan förklara at cat 1-5 även blev mer vanligt i USA.

Det kan tilläggas att båda MArriotts hotell i Sverige är i Cat 5 och av mycket god klass.

Jag vet inte vart du får din information ifrån men uppenbarligen inget bra ställe eftersom det du skrev var
felaktigt och missvisande.
Finns ingen som helst "fördel för Europeer "och de bästa hotellen som var i cat.5 är flyttade till cat. 6
 

Fredrik_G

Medlem
Fick också erbjudandet om upp till 50k poäng istället. För Megabonus har jag alltid fått det erbjudandet om jag kommer ihåg rätt.

Personligen tycker jag det är bättre än upp till 2 (?) gratis nätter. Efter en längre vistelse i US under vintern så lyckades jag få ihop tillräckligt med nätter för just 50k extra. Vilket kom väl till pass då jag bokade Marriott Vail några nätter (cat 8) i slutet av resan :)
 

maba

Medlem
Var med på Marriotts Megabonus kampanj förra året och fick då ihop till en gratisnatt på ett kategori 1-4 hotell. Sista dag att använda denna natt är den 23 augusti i år.

Eftersom Courtyard Kungsholmen är ett kategori fyra hotell så tänkte jag att det blir perfekt att utnyttja detta genom att boka en natt åt grabben i sommar när han kommer till Stockholm och hälsar på.

Blev dock väldigt snopen när jag för några veckor sedan skulle gå in och göra bokningen och upptäckte att Courtyard Kungsholmen hade blivit ett kategori fem hotell istället och att sista dag att boka till de gamla kategorierna var den 16 maj :eek:
 
Toppen