Senaste nytt

Bagaget, hämtas ut eller skickas hela vägen??

Jadessa

Medlem
16 aug åker jag till New York, Lin -Arn- erw. Med tanke på att planet landar 15.40 och New York kärran lyfter nästa dag 10.25 undrar jag hur SAS gör med bagaget.
Info via SAS Italien säger att de skickar hela vägen medans SAS Sverige sa att jag måste hämta ut det och checka in igen.

Vore ju smidigt och bara ha sitt handbagage och få sig en trevlig kväll i Stockholm, istället för och vänta ut och kånka på väskorna samt checka in igen på morgonen.

Vad säger experterna?

Hemvägen går via Köpenhamn och snabb transfer.

Skall tilläggas att jag åker vanlig economy och bara ebb....
 

011430121

Medlem
Det här gör ingen skillnad på om man är EBB eller har högre status på kortet, en fråga är det samma bokning LIN-ARN-EWR? Jag tror att de kan skickas hela vägen, kan finnas någon USA regler som gör att det inte skulle kunna går, returen inga problem.
 

Jadessa

Medlem
Ja det är samma bokning SAS all the Way.
Vore ju öken om de inte kom med planet men man kan ju alltid emergency shoppa.
 

agehall

Medlem
Det ska inte vara några problem att få det incheckat hela vägen tycker jag. Som i de flesta fall förvirrar kundtjänst mer än de hjälper då de inte har koll på hur saker funkar i verkligheten (och inte heller i teorin i många fall).
 

Jadessa

Medlem
Ja det känns ju logiskt att den skickas till slutdestinationen.
Arlanda är ju ingen "stor" flygplats så man hoppas ju att den kommer med dan efter.

Sist från Arlanda checkade jag och en väninna in våra väskor 4 timmar innan linateflighten gick och gissa vad som hände... Hennes väska kom inte med, anledning åkt av bandet internt eller något. Tre dagar senare var den på plats.
 

Jadessa

Medlem
Hm, med tänkte på filmsnutten hur de gör här i Italien som du sett i annan tråd så kan man ju misstänka detta. Hennes väska var inte låst (!!) och allt fanns kvar. Lovar att det fanns ett och annat värde.

Själv låser jag samt en rem runt. Finfin med SAS logga på.
Spännande och se hur den nya TSA väskan ter sig, gillar egentligen inte dragkjedja runt. Får väl lägga smutskläder precis vid låset om eventuell nyfiken bagagehanterare skulle vara framme och nyfiken.
 

agehall

Medlem
Tro inte att lås hindrar en tjuv. Den som tror det är otroligt naiv. Det tar mig ca 60s att få upp en väska utan att förstöra låset och då är jag amatör på området. Låset är enbart till för att förhindra att väskan går upp av misstag.

Och angående din väninnas väska - bagagekillens flickvän hade väl en annan storlek eller så gillar hon inte samma färg som din väninna. Hsh tror jag hon hade tur som inte blev av med något.
 

Jadessa

Medlem
Väl medveten om att inte lita på ett lås, remmen är för väskan är så välpackad;)

Ja min väninna är väldigt petit och väldigt italiensk i modet.

Hur som haver så lär jag ju veta vid incheckningen nästa vecka hur dom vill ha det.
 
Toppen