Senaste nytt

Eurobonuspoäng med Continental

Vad blir poängen hos eurobonus om man åker på en Z biljett ARN-EWR-MIA med Continental? Enligt intjäningstabellen så räknas Z på Continental som low business och hamnar i ekonomi delen.
 

cbroxe

Medlem
Hej Jonas!
Kolla bara en sak. Det finns ej business inom USA, så antagligen är du bokad i FIRST mellan EWR och MIA. Då är du antagligen bokad i A-klass, vilket innebär 200% intjäning. Så poängen kan alltså bli 4000+1100*2=12400 EB T&R. Det är värt att kolla i alla fall!
 

Roger J

Medlem
Det är lurigt med inrikessträckorna. Om det varit ett pris i z-klass publicerat av SAS hade det varit Economy på inrikessträckan i alla fall. Men antar att det nu är ett CO/UA-pris.
 

Senator

Moderator
För att göra detta en mer klurig kan jag tillägga lite detaljer från min senaste resa:
28/09 Bokat CO814 i Z klass, det var UA814 i A jag reste - fick 300% på M&M som en FIRST bokning
04/10 Bokat CO1131 i Z klass, ändras till A i bokningen under september - fick som D-klass i M&M därmed 200%
04/10 Bokat LH7626 i Z klass som är CO28 - fick som D-klass i M&M därmed 200%

Så jag tror att just nu kan det bli vad som helst eftersom UA/CO håller på att integreras ;) Svårt att bedöma just nu vad du kommer få baserat på min erfarenhet...
 
Toppen