Senaste nytt

Boston: The Seaport Hotel eller Westin

Svenska73

Medlem
Hej,
Ska på konferens på Seaport World Trade Center i sep-okt. Har bokat hotell på The Seaport Boston Hotel som jag upplever ligga närmst WTC dock så såg jag att Westin också ligger nära och jag är SPG Guld och kan tjäna poäng där. 3 nätter på Seaport går för 1100 USD och Westin 1500 USD. Frågan är vilket är bäst? Om Westin är betydligt bättre så är jag villig att betala mer men inte om Seaport är bättre. Någon som har erfarenhet runt dess 2 alternativ? Tack för all feedback.
 

kristerj

Medlem
Hej,

Jag har varit på många kongresser på WTC i Boston. Seaport Hotel ligger som du skriver mycket nära WTC (bara tvärs över gatan), men Westin är ett betydligt nyare och fräschare hotell som ligger ett kvarter bort. Själva området runt dessa hotell är dock ganska trist, även om det har blivit lite mer liv där på dagarna/kvällarna de senaste åren.

När jag är i Boston brukar jag föredra att bo mer "centralt", antingen på t ex Omni Parker i Financial District elle rpå Mariott Long Wharf. Så om det är viktigast med närhet till kongressen skulle jag välja Westin (om din budget tillåter), vill du bo närmare restaunger o pubar med kvällsliv så kan andra hotell vara bättre.
 

rvarttinen

Medlem
Har min "Del 3" av reserspport från Boston på gång. Det var i mars i år som jag bodde på Seaport och tänkte skriva lite om denna vistelse och lite om området runt i kring. Kunde notera att Westin inte ligge så ärst långt ifrån WTC. Seaport är rätt trevligt och har en intressant egenhet för att vara ett hotell i USA: de vill inte att man ger dricks (no tips, please!).

Dock, nästa gång det blir att åka till Boston och WTC täbker jag nog prova Westin, i och med att jag har SPG Gold. ... och, som sagt, ligger inte så värst långt från WTC.

Centralt: ja det finns ett W så valet är för min del del givet där. Att ta sig från centrala Boston "ut" till WTC är nog inte någon större affär - tunnelbanan går snabbt och ofta. Det finns en station i samband med WTC. Vackert väder; kanske en promenad....
 

Svenska73

Medlem
Har min "Del 3" av reserspport från Boston på gång. Det var i mars i år som jag bodde på Seaport och tänkte skriva lite om denna vistelse och lite om området runt i kring. Kunde notera att Westin inte ligge så ärst långt ifrån WTC. Seaport är rätt trevligt och har en intressant egenhet för att vara ett hotell i USA: de vill inte att man ger dricks (no tips, please!).

Dock, nästa gång det blir att åka till Boston och WTC täbker jag nog prova Westin, i och med att jag har SPG Gold. ... och, som sagt, ligger inte så värst långt från WTC.

Centralt: ja det finns ett W så valet är för min del del givet där. Att ta sig från centrala Boston "ut" till WTC är nog inte någon större affär - tunnelbanan går snabbt och ofta. Det finns en station i samband med WTC. Vackert väder; kanske en promenad....

Ser fram emot reserapporten!
 
Toppen