Senaste nytt

Tillgång till lounge på KLM vid bokning via app i mobiltelefon

Alf

Medlem
Hur förhåller det sej med tillgång till lounge vid bokning via app i mobiltelefon? Är man utesluten om man bor i Sverige?
Om man får voucher till lounge kan jag tänka mej att boka via denna för en kommande resa LPI-CDG.
 

Treo

Medlem
Hur förhåller det sej med tillgång till lounge vid bokning via app i mobiltelefon? Är man utesluten om man bor i Sverige?
Om man får voucher till lounge kan jag tänka mej att boka via denna för en kommande resa LPI-CDG.

Har haft en strid med KLM:s Customer Scare om detta — den otydliga formulering i villkoren lämnade INTE öppet för någon voucher :(
Så nu flyger vi sista flygningen med KLM.

Att KLM/Air France "tappar" 14 interkontinentala resor i C/Premium Voyageur under 2014 bara för familjens resor verkade inte bekomma dem -— lounge access för två personer á 200:- var viktigare. Mina jobbresor fortsätter jag lugnt att boka med OW (fast KLM hade varit smidigare)

Så frågan till Karin är väl hur KLM ser på att förlora pengar på sina medarbetares fel: dåliga språkkunskaper och bristande vilja att erkänna misstag?
 

agehall

Medlem
Jag förstår nog inte riktigt. Du får inte loungeaccess via ett erbjudande som inte gäller i sverige och därför vägrar du flyga AF/KLM i framtiden? Om jag hade lackat ur så lätt på bolag hade jag nog fått hålla mig till privatjet.

Det finns många bra anledningar att hålla sig till *A och OW, men detta är inte ens i närheten av den listan.
 

Treo

Medlem
Du får gärna betrakta mig som en kolerisk idiot. "Lacka ur" gör jag dock en gång per decennium och bara om sådant som berör mig på riktigt, detta är inte ens i närheten utan mer som att välja bort dåligt kokt blomkål.

1. This promotion is only valid for bookings made on the KLM mobile website or the KLM app for The Netherlands, United Kingdom and Germany Jag skulle säga att en jurist som formulerade sig så här otydligt och med oklar syftning snart skulle få se sig om efter ett nytt jobb. I detta fall fanns önskan om lounge för att dels prova under långweekend med hustrun, dels slippa betala de ohemula C-priser KLM tar intra-Europa.
2. Attityden hos KLM när deras fel påtalas är "vi gör inte fel". Mitt val är att inte stödja sådan attityd och är precis likadan mot alla som förväntas förse mig med tjänster mot ersättning.
3. Det finns, som ofta, mer bakom. Nu senast resor för tonåringar som Unaccompanied Minors -- obligatoriskt hos KLM/AF men inte andra. Betala för "full adult economy ticket" + tillägg, få "lounge" men ingen riktig mat under 2 x 7 timmar, inte Premium Economy som möjlighet och få 25 resp 50 % av FB-miles. Plus tidigare strul, tveksam mat/upplevelse mm.

För en person med mer pengar och valmöjligheter än tid eller tålamod (med "idioter") är det ganska enkelt.
 
3. Det finns, som ofta, mer bakom. Nu senast resor för tonåringar som Unaccompanied Minors -- obligatoriskt hos KLM/AF men inte andra. Betala för "full adult economy ticket" + tillägg, få "lounge" men ingen riktig mat under 2 x 7 timmar, inte Premium Economy som möjlighet och få 25 resp 50 % av FB-miles. Plus tidigare strul, tveksam mat/upplevelse mm.

Vissa lounger är inte värd besväret, däremot den sista punkten är mer lämpande till en separat fråga. Jag vill gärna boka biljetter till barn över 12 år tillsammans, inte som en separat resande. Man har ju redan accepterat att priserna är lika med en vuxenbiljett men varför har man valt att separera dessa i egen typ av biljett som får inte kombineras är ett mysterium för mig. Men detta gäller väl hela SkyTeam så inte bara AF/KL men också SU representant kan väl svara på det.
 
Toppen