Du får gärna betrakta mig som en kolerisk idiot. "Lacka ur" gör jag dock en gång per decennium och bara om sådant som berör mig på riktigt, detta är inte ens i närheten utan mer som att välja bort dåligt kokt blomkål.
1. This promotion is only valid for bookings made on the KLM mobile website or the KLM app for The Netherlands, United Kingdom and Germany Jag skulle säga att en jurist som formulerade sig så här otydligt och med oklar syftning snart skulle få se sig om efter ett nytt jobb. I detta fall fanns önskan om lounge för att dels prova under långweekend med hustrun, dels slippa betala de ohemula C-priser KLM tar intra-Europa.
2. Attityden hos KLM när deras fel påtalas är "vi gör inte fel". Mitt val är att inte stödja sådan attityd och är precis likadan mot alla som förväntas förse mig med tjänster mot ersättning.
3. Det finns, som ofta, mer bakom. Nu senast resor för tonåringar som Unaccompanied Minors -- obligatoriskt hos KLM/AF men inte andra. Betala för "full adult economy ticket" + tillägg, få "lounge" men ingen riktig mat under 2 x 7 timmar, inte Premium Economy som möjlighet och få 25 resp 50 % av FB-miles. Plus tidigare strul, tveksam mat/upplevelse mm.
För en person med mer pengar och valmöjligheter än tid eller tålamod (med "idioter") är det ganska enkelt.