Senaste nytt

Smile - ?

VonMögen

Medlem
SAS nya SMILE koncept verkar inte ha satt sig, än. Satt på SK166 i tisdags och det var intressant att studera den fantastiska viljedemonstrationen av crewn i hur man gör så lite som möjligt under en flygning. Besättningen, med pursen i spetsen, gömde sig vackert i galleyt under större delen av flygningen. Inte ett leende, inte ett ord och definitivt inget engagemang.

På väg ut från flyget hördes följande kommentarer från medpassagerare... ”spännande det var att flyga utan besättning ”... ”Var det ingen som jobbade idag” ... ”Går det verkligen så dåligt för SAS att de inte har råd med crew”...

Dock Big Ups till SAS som verkligen har kammat till sig senaste tiden. Kanske är anledningen till att man noterar och reagerar när det inte är samma inställning hos alla.
 
måste hålla med efter dagens köpenhamns flygning..en ganska omotiverad besättning..det var en frisk fläkt att flyga med lufthansa till munchen i veckan..mycket trevliga och service minded..det var som natt och dag att kliva på sas snurran efter lufthansa flygningen kan jag säga..
 

Homer

Medlem
SAS nya SMILE koncept verkar inte ha satt sig, än. Satt på SK166 i tisdags och det var intressant att studera den fantastiska viljedemonstrationen av crewn i hur man gör så lite som möjligt under en flygning. Besättningen, med pursen i spetsen, gömde sig vackert i galleyt under större delen av flygningen. Inte ett leende, inte ett ord och definitivt inget engagemang.

På väg ut från flyget hördes följande kommentarer från medpassagerare... ”spännande det var att flyga utan besättning ”... ”Var det ingen som jobbade idag” ... ”Går det verkligen så dåligt för SAS att de inte har råd med crew”...

Dock Big Ups till SAS som verkligen har kammat till sig senaste tiden. Kanske är anledningen till att man noterar och reagerar när det inte är samma inställning hos alla.

brukar ju oftast vara sa med SK, finns m.a.o redan personal resuerser till att servera gratis Kaffe till alla, det enda som tillkommer ar kostnaden for sjalva kaffet
 
Hade en suverän flygning till Ängelholm i måndagskväll. Vi blev 25 minuter sena från Arlanda pga planbyte mm. Pursern hälsade oss glatt välkomna. Strax innan landning så tackade hon oss för att vi bordat med ett leende och därefter avslutade hon med en sång och fick givetvis välförtjänta applåder. Övrig besättning var ocksåm mycket trevlig med kapten i spetsen. Blev i slutändan endast 10 min sent vid ankomst.
 

vicce

Medlem
Hade en suverän flygning till Ängelholm i måndagskväll. Vi blev 25 minuter sena från Arlanda pga planbyte mm. Pursern hälsade oss glatt välkomna. Strax innan landning så tackade hon oss för att vi bordat med ett leende och därefter avslutade hon med en sång och fick givetvis välförtjänta applåder. Övrig besättning var ocksåm mycket trevlig med kapten i spetsen. Blev i slutändan endast 10 min sent vid ankomst.

Får man fråga vad pursern sjöng?
 

flying

Medlem
SAS nya SMILE koncept verkar inte ha satt sig, än. Satt på SK166 i tisdags och det var intressant att studera den fantastiska viljedemonstrationen av crewn i hur man gör så lite som möjligt under en flygning. Besättningen, med pursen i spetsen, gömde sig vackert i galleyt under större delen av flygningen. Inte ett leende, inte ett ord och definitivt inget engagemang.

Min uppfattning är annars att den danska crewn tar priset när det gäller att "gömma" sig i galleyt
 
Det jobbigaste är när de börjar sjunga när de har tänt lampan för säkerhetsbältet och sagt att alla måste stänga av all elektronisk utrustning. Då kan jag inte lyssna på musik för att dränka oväsendet. Får lite panik när de ska sätta igång att sjunga och får flashbacks från sällskapsresan filmen och första/enda gången jag flög charter själv. Huga.
 

rob74

Medlem
Hade en mycket trevlig flygning UME-ARN 23 oktober. Glad och service minded personal genom hela resan! Det gjorde min dag, faktiskt. :)
Mera sådant...
 
Toppen