Senaste nytt

Hur boka New York-Köpenhamn till "rätt" pris

cikada

Medlem
Jag och fru Cikada behöver enkelbiljetter EWR-CPH i början av december. Endast non-stop är aktuella. På SAS egen bokning kostar en sådan biljett 18445 SEK i Y och 40684 SEK i C! Något annan bokningsklass fanns ej. Känns lite, hm, häftigt tycker jag. Kollade vad det skulle kosta med EB-poång i C men det fanns bara en sådan plats i första halvan av december men 60000 p kändes annars hyfsat, i GO skulle den kosta 36000 p men då skulle vi å andra sidan inte kunna uppgrader för poäng, vilket vi alltid gör.

Kollade då istället på Momondo där jag hittar biljetter för 3604 SEK med SK910 den 3 december i GO. Bl.a. bokningssajten PaylessFlights erbjuder detta pris.

Detta får mig att fundera över följande:
-Varför kan man inte boka enkelbiljett EWR-CPH i eco/GO på SAS egen hemsida? (Det är möjligt att boka en sådan som bonusresa)
-Har någon här bokat via Paylessflight.com och i så fall era erfarenheter.
-Påverkas möjligheten till uppgradering med poäng påverkas av hur man bokat?

Är övertygad om att det finns någon här som sitter med bättre kunskaper i ämnet jag. Normalt bokar jag alltid direkt på SAS hemsida men det finns det ingen vettig möjlighet att göra det med de priserna. Har funderat på att köpa en returbiljett istället, vilket skulle bli åtskilligt billigare men det bjuder emot att lämna ett segment outnyttjat. Åker normalt till USA en gång om året kanske, sedan jag blev pensionär och möjligheten att utnyttja den överblivna biljetten är ringa. Att vi denna gången åker oneway är att vi "kryssar" från Europa till bl.a. USA under hela november.
 

agehall

Medlem
One-way är alltid snordyrt (nåja, nästan iaf). Gör som A380*G föreslår och köp en R/T så slipper ni problemet.
 

Jonas C

Medlem
Eller gör som Dr. Miles och köp LifeMiles för att boka en enkelväg i Business. Kan inte priserna på rak arm med jag misstänker att det bör kosta omkring 5000kr.
 

agehall

Medlem
Nackdelen med miles är att det kan vara ont om tillgång när man har specifika datum. Iofs borde UA/US ha plats om man kan tänka sig flyga med US-carriers TATL.

Men det är värt att kolla upp!
 

cikada

Medlem
Det finns ett flygbolag som säljer enkelbiljetter till bra priser på den sträckan ;)

DY flyger tyvärr inte JFK-CPH nonstop, deras pris i premium 5325 SEK är bra men tyvärr måste du byta i Oslo eller Stockholm. Betalar gärna lite extra för att slippa det bytet. Om det nu var DY du avsåg.
 
Last edited:

pep

Medlem
Prøv vayama.com eller hipmunk.com. Der dukker 1-way direct flight op (bz-class) for 2041 usd med Mystery eller Secret airline. Jeg går ud fra det er SK (eller Delta?)? Afgang EWR 5:30 p.m arrival CPH 07:10 a.m (December 10, 11, eller 12te)
 

pep

Medlem
Lige nu: Paylessflight.com tilbyder SAS SK EWR-CPH Premium Eco $859.20 ($587.00 + $272.20 Taxes & Fees) 1-way 10 december. Billigere bliver det ikke og du har nok endda god chance for upgrade til true Bz...

Jeg har netop lavet en større undersøgelse: Dette tilbud virker helt fantastisk, andre hjemmesider er ca 4 gange dyrere. Selv en Economy 1-way koster 1,800 USD !! Og her for 1000 dollar mindre, taler vi Premium Economy. Jeg ville slå til OMGÅENDE da jeg er overbevist om at det er en mistake fare eller der må være meget få biletter til denne gave-pris. Jeg prøvede netop at gennemføre bookningen helt til payment (der stod jeg af!) og den er god nok. Billetregler og Conditions refererer til Premium Economy / Economy Extra Business Class

Lad mig høre om du får den! Det vil være at vinde i lotteriet med de kriterier du har opstillet! Men jeg tror prisen er hurtigt væk, hvis FlyerTalk eller andre fora finder den....skynd dig!
 
Toppen