Senaste nytt

Tips på hotell och utflyktsmål på Färöarna

A

Aurora

Guest
Noen som har vært på Færøyene? Vurderer å ta en høsttur, men er usikker på hvor stabilt været er i Oktober....
Tips til hotell, leiebilfirma og andre utflukter? :)
 

Palazzi

Medlem
Färöarna är spektakulärt, men vädret kan vara förödande. Förr har det varit så illa att inte planen kunnat landa, men nu har landningsbanan förlängts och systemen förnyats är flygningarna mindre väderkänsliga (en aning iaf:rolleyes:)

Torshavn är fint, men inget spektakulärt. Om du är mat-intresserad bör du testa restaurang "Koks" som ska vara fantastiskt bra (och dyr).

Det man bör göra är att hyra bil och ta sig en tur på de spektakulära vägar som finns på ön. Vet att brittiska Top Gear tog med sig en Lamborghini till Färöarna.

Finns inga stora hotellkedjor på Färöarna, men både "Hotell Torshavn" & "Hotell Foroyar" är helt ok.

Flyger du eller ska du ta den mycket skakiga färjeturen med Smyrril Line? (om de finns kvar).

Har några norska resekataloger om Färöarna, som jag kan scanna in och skicka som PM (om önskas). Är borta några timmar nu, men kan fixa det senare ikväll/natt.

Trevlig resa! :)
 
A

Aurora

Guest
Matanbefalinger og reisekataloger er meget velkommen!

Har tenkt å reise med fly ja (ARN-CPH-FAE med SAS//Atlantic Airways) og leie bil. Har gjort liknende på Island, "never change a winning team" som det heter :)
 

Agö

Medlem
Vi funderar också på Färöarna nu (efter riktigt skön tur till Svalbard...). Ska snacka med SAS om uttag av poängresa dit i veckan.
 
A

Aurora

Guest
Ser du var heldig med været på Svalbard, min familie og venner har overlesset Facebook med "ah, finvær! 10 grader"-instaweather oppdateringer, hehe. Det er vel bare atlantic airways som flyr dit, hvordan fungerer det med bonuspoeng? Samarbeider SAS og Atlantic Airways? Reiser sannsynligvis på ID og prisen var ikke av de beste jeg har sett.

Tenker helikoptertur med det samme vi er der, noen som kjenner til hvilken rute som er mest spektakulær? Var ikke helt ublu priser (fra ca. 80-400DKK per veg).
http://www.atlantic.fo/da/helikopter/pris.aspx
 

Agö

Medlem
Ser du var heldig med været på Svalbard, min familie og venner har overlesset Facebook med "ah, finvær! 10 grader"-instaweather oppdateringer, hehe. Det er vel bare atlantic airways som flyr dit, hvordan fungerer det med bonuspoeng? Samarbeider SAS og Atlantic Airways? Reiser sannsynligvis på ID og prisen var ikke av de beste jeg ]

OT: ja, vi hade enormt fint väder. Hade dessutom förmånen att få se en isbjörnsfamilj ligga och sola på en klippa invid en glaciär, en juste val och en otroligt intressant upplevelse vid Pyramiden. Mer om det i separat tråd under veckan.

On Topic: ja,det ska gå att ta ut bonusresa, se denna tråd:

http://www.businessclass.se/sas-eur...irways-till-faeroearna-foer-20000-poaeng.html
 
A

Aurora

Guest
Pyramiden er amazing! Ser fram til tråd :)

Og takk for link til den andre tråden, skal lese meg opp.
 

nota bene

Medlem
Har missat detta inlägg då jag varit ute och semestrat för mycket...

Har inte själv varit på Färöarna (men väl Grönland och Island), men en kollega har varit där ganska mycket (senast över en månad förra året) eftersom han har vänner där. Det ska vara mycket vacker natur, men det krävs bil för att ta sig runt, och räkna med blåst - och i Oktober kan det vara kallt och regnigt.

Ett kul resemål som jag borde åka till själv vid tillfälle!
 

Agö

Medlem
Jag har talat med SAS om bonusbiljetter. Först visste han givetvis inte att Atlantic är partner till SAS (hänvisade till hemsidan). Sedan gick det vägen. 20k från CPH i ekonomi, tydligen släpps inga C-biljetter som awards. Verkade finnas gott om platser de datum jag tittade på i september.
 
Toppen