Senaste nytt

Malta 20-25 augusti 5 stjärnigt hotell till lägsta pris, tips om koder (promotions)

Hej!

Ska resa till Malta 20-25 aug och vill ha ett riktigt schysst hotell till lågt pris. Har letat på alla olika sidor och har hittat massor med olika priser, det jag saknar är dessa koder som "hotellen" själva använder. Har googlat utan att lyckas. Tänker på kedjor såsom Radisson BLU, Intecontintal o.s.v.

tips mottages :)
 

flapps

Medlem
Hej!

Ska resa till Malta 20-25 aug och vill ha ett riktigt schysst hotell till lågt pris. Har letat på alla olika sidor och har hittat massor med olika priser, det jag saknar är dessa koder som "hotellen" själva använder. Har googlat utan att lyckas. Tänker på kedjor såsom Radisson BLU, Intecontintal o.s.v.

tips mottages :)

Hej

Vi brukar på Hilton och just nu har dom The Great Getaway .. Såg att där finns rum kvar för 1800 kr/natt

/flapps
 
Hej!

Det var riktigt dyrt tycker jag: - ) Hade hoppats på betydligt lägre priser. Har hittat för ca 1000 kr per natt. Men jag vill att typ middagsbuffe ska ingå, vissa hotell har ju dessa promotions. Hittar dock inget likartat på hotellens hemsida. Det här med promotion codes hur får jag tag på dem? Jag menar det är ju inte som hotels.com eller expedia exempelvis.
 

flapps

Medlem
Hej!

Det var riktigt dyrt tycker jag: - ) Hade hoppats på betydligt lägre priser. Har hittat för ca 1000 kr per natt. Men jag vill att typ middagsbuffe ska ingå, vissa hotell har ju dessa promotions. Hittar dock inget likartat på hotellens hemsida. Det här med promotion codes hur får jag tag på dem? Jag menar det är ju inte som hotels.com eller expedia exempelvis.


Ok sorry.. Visste inte vilken budget du hade ;) Tror du får svårt att hitta 5* för en tusing per natt 3 veckor innan avresa.. När det gäller promotion codes så brukar medlemmar här posta dom ganska ofta eller på andra forum typ Ft :)

/flapps
 
Ok sorry.. Visste inte vilken budget du hade ;) Tror du får svårt att hitta 5* för en tusing per natt 3 veckor innan avresa.. När det gäller promotion codes så brukar medlemmar här posta dom ganska ofta eller på andra forum typ Ft :)

/flapps

Jo jag har hittat för ca 5400 kr ink frukost men finns det några forum du kan länka till så kan jag kika där : - ) Ft vad är det :D
 

Palazzi

Medlem
Jag brukar inte stirra sig blind på stjärnor i onödan :) Det kan vara STOR skillnad mellan 5* & 5*.... Inte sällan kan också 4* vs 5* resultera i en mer behaglig upplevelse hos den förstnämnde (men såklart också tvärtemot).

I min värld är 1.800kr väldigt prisvärt för ett bra 5-stjärnigt hotell, och håller mig gärna till de stora kedjorna. Är dock medveten om att inte alla vill/kan betala dessa priser.

Det är givet att 5 stjärnor är en garant för viss form av kvalitet, och 5.400kr är väldigt billigt. Jag vill förvarna om att antal stjärnor inte säger hela sanningen om ett hotell, men upplevelsen styrs såklart av förväntningar och pris.

Kan inte hitta något bättre pris än det du redan funnit, men ser att prisnivån är allmänt låg (mycket i regionen 5-7.000kr).

Ha en trevlig resa! :)
 

Alx

Medlem
Vad trevligt att du ska resa till Malta. Malta må vara relativt prisvärt och en mycket liten ö. Men skillnaden på ort och ort samt hotell och hotell är ENORM!

Att under den absoluta högsäsongen hitta ett riktigt 5-stjärnigt hotell på Malta till lågt pris är näst intill omöjligt. Hilton har klart bäst läge av alla 5-stjärniga hotell på Malta. Intercontinental, Le Meridien och Radisson Blu ligger alla sämre till och kommer inte i närheten av Hilton's nivå. Jag vet inte ens om de förstnämnda tre ens klassas som 5-stjärniga.

Så är riktigt bra boende i bra läge viktigt är Hilton det givna valet på Malta om det finns att få för under 2.000:-/natt nu i augusti.
 

vandien

Medlem
Rekommenderar också Hilton, bodde även på Le Meridien och personligen så kallar jag det inte femstjärnigt jämfört med Hilton.. På långa vägar! Maten var okej och ismaskinerna fungerade, men smuts och halvkass service sänkte det skeppet. Underbar ö, blir troligen ett besök i höst själv.
 
Toppen