Senaste nytt

Bästa företagskortet

Vi har ju alla dessa trådar om de personliga korten men tänker att det nog är någon mer än jag som reser och det för eget företags räkning (eller i förlängning kunds).

Så jag tänkte dra igång denna lilla tråd som förhoppningsvis kan bli en egen liten mini-guide till fördelar och nackdelar med de olika korten som vi alla ser det! :)

--

Själv använder jag Handelsbankens Företagskort men har sneglat lite på Eurocard (för låg omsättning för AmEx som visst kräver 1Mkr). Har inte så mycket att säga om kortet dock... är själv lite för dålig på det. ;)
 
Har både Eurocard Corp och First Card Corp och det är duktigt skönt att slippa ligga ute med privata stålar som det ofta blir med olika brytpunkter kontra när reseräkning skall vara inne.
Dessa har funkat till 100% utan bekymmer.
Vi har även valmöjligheten att ta Diners och Amex som företagskort men det behövs inte anser jag.
 

Elsson

Medlem
Har ett Nordea Business gold och det funkar bra men det har ett stort problem inga poäng, så jag gör istort sett alla firma utlägg med mitt privata SAS Amex och poängen rullar in;)
 

Dr. Miles

Expert
Om jag har förstått rätt, man kan knyta sitt SAS EuroBonus nummer till AMEX företagskort, därmed man kan få EuroBonus extrapoäng.
Jag tror att det är enda företagskort som ger flygpoäng. (Diners företagskort ger inga poäng.)
 

agehall

Medlem
Man kan få AmEx EB Corporate kort, men då kräver AmEx att man ska ha minst 10 i firman. (Kan ha varit fler, jag kommer inte ihåg just nu)
 

tomeck

Medlem
När jag kontaktade AmEx om Corporate för ett tag sedan sa det inget om antal anställda. Däremot krävde de 1Mkr i omsättning.

Intressant. Pratar vi här om 1MSEK i omsättning på korten eller 1MSEK för själva bolaget? Är det bolagets omsättning är det inga problem även om man är ensam i bolaget är det 1MSEK på företagskortet bör man nog några fler.
 

Kristofer

Medlem
Vill minnas att Eurobonus corporate-kortet ger 10 poäng per 100 kr + SAS Credits till företaget.

Har själv ett Swedbank Visa Business från jobbet, men tar ofta de större kostnaderna med mitt EB Amex som utlägg istället. Fina poäng ju. :)
 
Toppen