Senaste nytt

Flygtorgets flygforum verkar vara på gång att läggas ner

Alf

Medlem
För de som läser Flygtorgets flygforum verkar det vara på väg att läggas ner. Dagens forum har helt ballat ur. Nu tillhör ju detta forum inte de mer seriösa, det är fullt av troll på forumet och allt får läsas med stor kritisk granskning. I vissa fall finns det lite av intresse att hämta för den som är intresserad av flyg. Tyvärr är tonen på forumet mycket hetsig och under all anständig nivå. Det är därför ett forum som Businessklass är en trevlig plats att föra vettiga diskussioner på även om det ibland kan hetta till även här.

Jag hoppas därför att inte detta forum skall förstöras av likartade personer som bara vill djäklas. Får hoppas det räcker med en personlig inloggning för att sortera bort de flesta avarterna.
 

adhoc76

Medlem
Jag hoppas därför att inte detta forum skall förstöras av likartade personer som bara vill djäklas. Får hoppas det räcker med en personlig inloggning för att sortera bort de flesta avarterna.

Jag har också funderat på detta... Om det drar iväg här också så kanske det kan vara en tanke att införa en slags businessclass.se premium mot en årsavgift. Då kan man få tillgång till visst exklusivt innehåll på sidan och ett medlemskort samt en bagagetagg.... Ett sånt inititativ borde rimligen ha en avskräckande verkan på såna som bara vill "jävlas".
 
Jag har också funderat på detta... Om det drar iväg här också så kanske det kan vara en tanke att införa en slags businessclass.se premium mot en årsavgift. Då kan man få tillgång till visst exklusivt innehåll på sidan och ett medlemskort samt en bagagetagg.... Ett sånt inititativ borde rimligen ha en avskräckande verkan på såna som bara vill "jävlas".

Helt enig, detta forum är för bra för att få förstöras av random folk.
 
Jag tror inte det är någon risk faktiskt. Vi har ett bra team, ett par av oss jobbar heltid med sajten och vi lägger stort fokus på skapa en bra stämning och BusinessClass anda.

Jag har drivit forum i tolv år nu och försöker ta personlig kontakt om/när problem uppstår, det har fungerat väldigt bra.
 

adhoc76

Medlem
Jag tror inte det är någon risk faktiskt. Vi har ett bra team, ett par av oss jobbar heltid med sajten och vi lägger stort fokus på skapa en bra stämning och BusinessClass anda.

Jag har drivit forum i tolv år nu och försöker ta personlig kontakt om/när problem uppstår, det har fungerat väldigt bra.

Låter bra det! Ni gör ett riktigt bra jobb - tack för det! Businessclass.se bör vara ett ställe som uppmuntrar till fri och sansad debatt, men håller efter dumheter som finns på många andra ställen!
 
Min erfarenhet är att sajten tappar tempo och "humör" när det händer för lite. När allt sagts förut och medlemmarna blir uttråkade.

Genom att ta initiativet, leda sajten framåt, arrangera events och ge alla något spännande att se fram emot så blir det inte så. Vår bästa tid är inte igår, inte nu för om några månader....då ni! :)
 

Jacob

Medlem
Nu har jag rätt dålig koll på Flygtorget och deras forum, de har ju en lite annan inriktning än vad vi har. Men min erfarenhet härifrån är precis densamma som Martin, när det spårar ur handlar det ofta om dålig ledning och styrning i kombination med att det händer för lite. De flesta av de trådar som spårat ur här som jag involverat mig i och följt upp/stängt/städat upp (vilket tack och lov inte är särskilt många) har nästan i samtliga fall rört ämnen och diskussioner som egentligen inte ens är relevanta för sidans syfte. Och att man kommer in på sidospår är ofta en följd av att det just är för dåligt med nyheter/aktiviteter/relevanta diskussioner som rör det primära fokuset på sidan.

Att vi skulle hamna i det träsket finns inte i min sinnesvärld, mycket för att vi är ganska proaktiva. Och som sagt, vi har redan hållit på ett flertal månader med att planera och förbereda för en spännande höst.
 
Toppen