Senaste nytt

Kan en resebyrå sälja uppgraderingsbiljett?

DamonA

Medlem
Hej,
Jag vill verkligen ta tag i mitt Aegean och få Gold på det (dumt nog krediterade jag min senaste resa till EBG), och jag hittade ett grymt erbjudande på MrJet.

Screenshot on 2013-08-02 at 14.51.29.png

Priset är mkt billigt och jag vill ju få 150% miles (och om jag räknat rätt så är ARN-IST-BKK t/r cirka 12000 miles), med bonusen på 150% så bör jag således få cirka 18000 points och därmed bli guld.

Aegean Airlines | Earn Miles

Jag kollade här under Turkish och ser att på business har de en "business upgrade" med J/F** class (F** som då är domestic, så denna gäller inte). Får jag 100% så uppnår jag inte guld och vill gärna göra det.

Ringde MrJet men de kunde bara se att det är en business-resa och alltså inte vilken bokningsklass (efterblivet), men finns det något sätt jag kan kolla upp bokningsklass på egen hand? :/
 

agehall

Medlem
Kolla vad ITA Matrix säger om samma resa. Eller ännu hellre, boka direkt hos TK. Ska man göra milage runs, så vill man ALLTID ha stenkoll på bokningsklasser. Att då boka genom någon OTA som inte visar dessa är som att be om problem.
 

090034208

Medlem
Bokningen du har här är 100% säkert i J-klass. Om du skall ha en högre bokningsklass(som ger mer miles) så får du betala betydligt mera
 
Last edited:

Alx

Medlem
Jag bokar nästan alltid via kayak.com eftersom det så gott som alltid går att se vilken bokningsklass man bokar. Online-resebyråer är ju som redan nämnts, annars ganska dåliga på det.
 

mry

Medlem
Borde man inte se bokningsklass och så om man söker upp samma resa på itamatrix?

Jag gissar på att de är bokade med prisklass JN1BX
 
Last edited:

mry

Medlem
Itamatrix kan omöjligt veta vilken bokningsklass du har på en biljett.

Näe, men man kan ju se vilka klasser det säljs biljetter till och ungefär vad det kostar om man söker på det. K kostar ju 15 000 kr ca, och J strax under 11 000 kr på aktuellt flyg.
 
Toppen