Senaste nytt

Sky loungen Frankfurt Terminal 2

danielj

Ny medlem
Hittade ingen guide till denna lounge

Eftersom min biljett klass eller mitt EB kort inte hjälper mig in på Staraliance
Läge: Terminal 2 , Sektion D. Non-Schengen Area. Efter passkontroll ta höger bort mot och förbi D gaterna.


Access:
Gick in på mitt Dinner Club kort

Allmänt:
Man får lite storsjukhus känsla där borta, lugnt lite ödsligt, men väl inne i loungen var det mer liv, docg lungt så som sig bör , och det fanns gott om platser. Utan för föstret går tåget mellan Terminalerna i Frankfurt

Mat & Dryck:
Snittar , Snack (Chips nötter ,salat pinnar) , inget extra.
Dryck, Vin, öl & alkoholhaltiga drycker, Vanlig self-service , saknade en del i utbudet, hittade ingen Gin som jag var sugen på. ( Det kom en gin lite senare, undra om sky läser recensioner på BC :)) Vatten, och dom vanliga läskedryckerna.

Duschmöjligheter
Toaletter, bra fräscha , dock inget extra
Duschar, tror jag inte finns i denna lounge

Underhållning och kommunikation
En widescreen TVs i loungen och ett utbud av tyska dagstidningar.
Det finns ett fåtal internetdatorer och arbetsplatser i loungen samt trådlöst internet Som är Gratis (Och funkar )

Övriga faciliteter
Trevlig personal vid receptionen dock hade jag inga särskilda ärenden med dom mer än att jag "checkade in i loungen

Ingen super flashig lounge , men dock väl det lung och service man så väl kan behöva om man måste död några timmer i Frankfurt och inte
Bilder kommer :)

//Daniel
 
Last edited:
Toppen