Senaste nytt

[First class] Tripoli-Tokyo T/R, Egyptair, 12.900 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Kanske inte så bra ombordupplevelse som på andra flygbolags First class men denna resa ger över 42.000 miles till Lufthansa Miles&More.

[First class] Tripoli-Tokyo T/R, Egyptair, 12.900 SEK inkl. skatter

TIP-NRT T/R
Flygbolag: Egyptair (MS)
Kabinklass: First
Bokningsklass: P
Fare basis: PRELY
Pris: 2.000 LYD + skatter ca 525 LYD, totalt ca 12.900 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 12 månader
Stopover: 1 stopover är tillåten i varje riktning
Barnrabatt: 25% rabarr från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 50 LYD
Ändring: Ja, mot 50 LYD per gång
Routing Tripoli-(MS)-Kairo-(MS)-Tokyo

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Reserapport av Egyptairs First class på Boeing 777 av Sam Chui
Egypt Air First Class Review by Sam Chui

Poängintjäning:
Egyptair P klass ger:
 

Jonas C

Medlem
Sen är ju frågan vilka plan som har kvar First ombord. Gamla 772 som hade First har försvunnit, så det är bara någon enstaka A340-200 som har det kvar. Å andra sidan är 42K miles för 13K helt okej om man ändå hamnar i Business på 77W.
 

Dr. Miles

Expert
Vänligen posta inte andras bilder som du inte har rätt att använda. (det var därför skrev jag bara länken till reserapporten)
 

Dr. Miles

Expert
Man kan hoppas att Egyptair ställer in flyget på hemvägen så att de är "tvingad" att boka om en till ANA First eller Lufthansa First till Tripoli via Frankfurt. ;)
 

henrik l

Medlem
Hmm, dålig timing för mig med dealen som börjat fundera på FT hos M&M . Men kollade t ex CPH-BKK och CPH-CAN, runt 2000 USD. Har jag tolkat det hela rätt så erbjuder MS ett fast track om man vill ha lite status hos LH-group. Biljetterna var i J-klass som ska ge 200% till M&M. Gäller detta även stausmil, ni som har koll på LH?
 

Jonas C

Medlem
De där förstaklasstolarna ser ut att vara från 70-talet.

Och dessutom: Om det där är förstaklass, hur ser då deras business-kabin ut?

Dessa gamla kabiner fanns på deras äldre Boeing 777-200, som nu är borta och har ersatts av nya 777-300ER i 2-klass konfiguration. Jag flög dem i Business Class på 77W för inte så längesen.

8366660641_f2aba0bf3b_c.jpg


8367729520_d6ef3f677a_c.jpg


Foto: Jonas C

Ganska hyfsade stolar, inte full-flat men man låg bekvämt utan att glida ner.
 

Homer

Medlem
Man kan hoppas att Egyptair ställer in flyget på hemvägen så att de är "tvingad" att boka om en till ANA First eller Lufthansa First till Tripoli via Frankfurt. ;)

Alternativt scenario är att fastna i Kairo 2 veckor och sen ägna resten av livet åt att få ersättning för hotell mm
 
De verkar ju enligt sin hemsida fortfarande ha First Class aktivt på sina 777-200 samt 340-212 (som även listas som aktiva plan) men beskrivningen av dessa plan är mycket förvirrande. Exempelvis verkar ekonomikabinen på dessa plan ha IFE-skärmar i varje säte medan både Business och First saknar detta. Låter ju... logiskt.
 
Toppen