Senaste nytt

Checka in flera i business ckeck-in på en silverstatus?

FFS

Medlem
Jag och tre till ska ut och åka till USA om en månad. Det är bara jag som har nån status (EBS och A3*S).
Vi ska resa på samma PNR.

1. Min fundering är om vi allihopa kan gå till business check-in på ARN (och i USA, en gång inrikes med US och en gång tillbaka till ARN med SK) och åka på min status. För att krångla till det mera tänkte jag kreditera min flygning till A3 vilket gör att jag kommer upp i guld där.

2. När jag komer upp i A3*G, räcker det med att visa upp A3 appen för att komma i loungen (jag plus en till)?
 

olsson

Medlem
För loungen i VIE (Austrain) så bad de faktiskt om något som visade statusen utöver att det stod *G på boardingpasset. (EBG). Drog med en print screen som var utskriven, borde fungera med appen.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
För loungen i VIE (Airberlin tror jag(?)) så bad de faktiskt om något som visade statusen utöver att det stod *G på boardingpasset. (EBG). Drog med en print screen som var utskriven, borde fungera med appen.

Du menar väl Austrian Airlines? Air Berlin är medlemmar i Oneworld.
 

FFS

Medlem
Mitt svar på fråga två, är att det borde t.o.m. räcka med boardingkortets A3*G :)
Hur fort sprids min guldstatus över världen? När jag blev A3 Blue kom det inte upp på boardingkortet dagen efter att jag fått min status uppdaterad.
 
Last edited:

FFS

Medlem
Så om jag tolkar det rätt så kan jag ta med mig alla som står på samma PNR till business check-in på ARN?

Rent hypotetiskt, vad skulle hända om jag var del av en jättestor gruppbokning? Finns det nåt maxantal för hur många man kan dra med sig?
 

Jonas C

Medlem
C check in är bara en förmån på SAS group, inte på *A partners.

De amerikanska bolagen låter alla *S använda Business incheckning och få en gratis incheckad väska.

Hur fort sprids min guldstatus över världen? När jag blev A3 Blue kom det inte upp på boardingkortet dagen efter att jag fått min status uppdaterad.

Räkna med 10 dygn innan statusen är inlagd i datasystemen.
 
Toppen