Senaste nytt

Fly For Fun

Stefan62

Medlem
Jag söker en biljett i business/SAS Plus där fokus är "fly for fun" och inte poängintjäning - däremot så lågt pris som möjligt.

Det jag hittat på ITA är ARN-ZRH-VIE-ARN med LX/OS för mindre än 7000 SEK - finns det något bättre tips?


Varifrån vill du börja din resa? ARN
Var är din destination? Var som helst i Europa
När vill/behöver du resa ut? En helg under september/oktober.
När vill/behöver du komma hem? Söndag/måndag, men ingen returresa bör starta före ca kl 14.
Hur länge vill du vara borta? 1 natt på hotel - 2 nätter är ok om det är på 2 olika platser.
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? Business/SAS Plus, economy är ok för en kortare delsträcka upp till 1 timme
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oväsentligt, ju fler desto bättre.
Vad är din budget? Max 10 000 SEK, men helst under 7 500 SEK.
Vad är det viktigaste för dig? Att det är mer än 3 legs, men ju fler desto bättre.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 

Bern

Medlem
6-7 sep. ARN-OSL-AGP-OSL-ARN. Ca 4500SEK i SAS plus. Dock med 4:30 väntan i OSL på hemresan. Kostar ju inte så mycket i Spanien så det går ju att ta något roligare boende också.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Flög i januari ZRH-CPH. Första och enda gången jag flugit med LX på en avgång som var all economy. Märklig känsla. Och ännu märkligare om man bokat Business Saver och då skulle tvingas flyga i ekonomi. Med det sagt har jag testat Business Saver fyra gånger, har funkat utmärkt.
 

Dr. Miles

Expert
Moderator kanske kan bryta ut denna intressanta och viktiga diskussion och placera i lämpligt forum? Tycker att den förtjänar att lyftas till egen tråd eftersom det är en populär produkt här.
Jag har flyttat ut inlägg som handlade om möjlig Downgrade med SWISS Business Saver till en ny tråd.
Vänligen fortsätta diskussion om downgrade i andra tråden.

http://www.businessclass.se/star-alliance/12103-swiss-business-saver-regel-om-downgrade.html
 

Dr. Miles

Expert
LX saver finns ju alltid. Tex BCN ca 5000 SEK.
Jag kan inte prissätta den på ITA men det verkar att gå att flyga upp till fyra segments per riktning beroende på routing.

Kod:
Routing Details Search:	 Departing ARN on 13/09/02 for BCN
 Fare basis code PSWISSSE
 Flying LX
 Routing via Eastern Hemisphere

    V FARE BASIS     BK    FARE   TRAVEL-TICKET AP  MINMAX  RTG
  1A  PSWISSSE       P‡R   283.00     ----      -   ‡‡/12M EH01
PASSENGER TYPE-ADT                 AUTO PRICE-YES              
FROM-STO TO-BCN    CXR-LX    TVL-02SEP13  RULE-SE19 IPREURP/21
FARE BASIS-PSWISSSE          NORMAL FARE  DIS-N   VENDOR-ATP
FARE TYPE-BR      RT-BUSINESS CLASS RESTRICTED
SEK     1835  1351  E02AUG13 D-INFINITY   FC-PSWISSSE  FN-     
SYSTEM DATES - CREATED 01AUG13/1427  EXPIRES INFINITY
 
PUBLISHED RTG STO-BCN/LX1351/TAR-EURG    EF-02AUG13 DIS-INDEF
 
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
 1. STO-ZRH-GVA-BSL-BCN
 2. STO-GVA-ZRH-BSL-BCN
 3. STO-ZRH-GVA-BCN
 4. STO-GVA-ZRH-BCN

1. STO-ZRH-GVA-BSL-BCN

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen