Senaste nytt

SWISS Business Saver - regel om Downgrade

Mikael

Medlem
Har åkt med business saver på LX ett par gånger utan att vara medveten om att det finns en risk att bli nedgraderad. Innebär det att om LX säljer tillräckligt med vanliga business-biljetter kan man hamna i ekonomi om man har en business saver?
 

A380*G

Medlem
Har aldrig hört någon som blivit downgraded och kommer inte hända under semestern. De kör med två rader C i de flesta plan. Hellre upgrades på några Y pax än downgrade av C. LX är inte SAS eller Ryanair.
 

Agö

Medlem
Har aldrig hört någon som blivit downgraded och kommer inte hända under semestern. De kör med två rader C i de flesta plan. Hellre upgrades på några Y pax än downgrade av C. LX är inte SAS eller Ryanair.

Jag visste inte ens att LX hade den möjligheten. Var står detta? Det är ju ruskigt oseriöst även om det inte tillämpas. Här måste man alltså läsa det finstilta, eller?
 
Jag visste inte ens att LX hade den möjligheten. Var står detta? Det är ju ruskigt oseriöst även om det inte tillämpas. Här måste man alltså läsa det finstilta, eller?

Inte jag heller och jag kollade ordentligt sist och såg ingenting som nämnde detta någonstans? Att bli nergraderad är ju alltid en möjlighet oavsett bolag, men då blir man ju oftast kompenserad. Att LX skulle skita i detta låter totalt oseriöst...

Flög två sträckor i LX C saver över midsommar och hade inga problem. Kärrorna hade mellan 2 och 5 rader C och de var aldrig 100% fulla.
 
Toppen