skulle resa med sas från kallax-arlanda-köpenhamn-billund 1/7 klockan 1550, fick vid 1600 besked att flyget blir inställt pga tekiskt fel och att sas ev skulle ta upp tekniker från arlanda under kvällen.
Vi blev ombokade till 2000 från kallax och fick övernatta på arlanda, fick sedan ändrad flight till norge klockan 0700 2/7 och sedan vidare till billund för att komma fram klockan 1000 den 2/7 istället för 1/7 klockan 2130, ordentligt försenade utifrån ursprunglig fligh plan.
När vi anlände var bagaget försvunnet, det anlände i billund klockan 2300 den 2/7
Vad kan jag förvänta mig för ersättning från sas, skickade in en claim där jag hänvisade till europafördraget som sas säger sig följa.
Nu på fredag har det gått 4 veckor och jag har fått info från sas(ringde dit) att det skall ta 2-4 veckor till svar kommer.
Jag är fast besluten om att få maximal ersättning då vi även missade förbetalt hotell som vi ej får tillbaka i billund...
Tips råd, argument?
Vi blev ombokade till 2000 från kallax och fick övernatta på arlanda, fick sedan ändrad flight till norge klockan 0700 2/7 och sedan vidare till billund för att komma fram klockan 1000 den 2/7 istället för 1/7 klockan 2130, ordentligt försenade utifrån ursprunglig fligh plan.
När vi anlände var bagaget försvunnet, det anlände i billund klockan 2300 den 2/7
Vad kan jag förvänta mig för ersättning från sas, skickade in en claim där jag hänvisade till europafördraget som sas säger sig följa.
Nu på fredag har det gått 4 veckor och jag har fått info från sas(ringde dit) att det skall ta 2-4 veckor till svar kommer.
Jag är fast besluten om att få maximal ersättning då vi även missade förbetalt hotell som vi ej får tillbaka i billund...
Tips råd, argument?