Senaste nytt

Erfarenheter av TAAG Angola?

macaper

Medlem
Hej flygvänner,
Kommer att flyga Luanda - Rio de Janeiro i september med TAAG.
Är det någon här som har några erfarenheter av att flyga med dem?
Vet att de var svartlistade i EU för ett par år sedan...
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte själv flugit med TAAG men här kan du läsa reserapporter på Airliners.net.

Transito!: A Connection On TAAG-Angola (B743/B772) — Trip Reports Forum | Airliners.net
Taag Angola 777-300ER Lisbon-Luanda In Y — Trip Reports Forum | Airliners.net

Det ser ut som sträckan mellan Luanda - Sao Paulo kan man inte kreditera till Air France/KLM Flying Blue.

Partner Details - TAAG

Flying Blue skrev:
Earning possibilities¹,²

You can earn Miles on TAAG-operated flights between Paris and Luanda.
 

Johan_G

Medlem
Självklart måste du spika ihop en liten reserapport från din resa med TAAG så vi får läsa något annat än det vanliga. Jag tycker att det är kul med udda bolag och är lite nyfiken på hur det kommer sig att du valde denna routing till Rio.
 

macaper

Medlem
Självklart måste du spika ihop en liten reserapport från din resa med TAAG så vi får läsa något annat än det vanliga. Jag tycker att det är kul med udda bolag och är lite nyfiken på hur det kommer sig att du valde denna routing till Rio.

Jag skall se vad jag kan göra. Kan inte lova något!
Hade inte så mycket val... Har möten med viktiga kunder i Luanda hela veckan och skall vara bestman på ett bröllop i södra Brasilien på helgen...

Som vanligt rekommenderar jag att flyga via Frankfurt istället för att använda inhemska bolag.

Tro mig, jag har kollat på flyg både via Europa och JNB! Tiden var helt enkelt inte tillräcklig... Skulle bokstavligt fått åka direkt till kyrkan! Med tanke på hur många flighter det skulle blir så är det stor chans att nån blir försenad och då är jag körd...
 

agehall

Medlem
Japp, jag flyger inga bolag baserade i afrika längre. Jag lärde mig detta efter att ha flugit ARN-WAW-CAI-NBO-JNB-LOS-DKR-LIS-ARN där tex SAA trafikerade JNB-LOS och MS CAI-NBO. Flög även VK på sträckan LOS-DKR vilket var mist sagt intressant.

Hellre genvägen via FRA/CDG/AMS än intra-afrika. Det har dessutom fördelen att man får mer miles.
 

macaper

Medlem
Går tyvärr inte! Kunden får gå före den här gången...
Hade jag kunnat så hade jag definitivt gjort det! Har hemska erfarenheter av intra-afrika flighter, men man får ju lite spänning i vardagen iallafall... ;)
 
Toppen