Senaste nytt

Oändlig kö till bagdrop på Arlanda

adhoc76

Medlem
Åkte till Bryssel från Arlanda i förra veckan (eller rättare sagt ARN-FRA-BRU) med LH. En i resesällskapet kunde av nån anledning inte checka in online så vi åkte ut till Arlanda i god tid (ca två timmar innan avgång). Inte heller check in kiosken funkade det var bara att ställa sig i kö till en SAS-disk (som hanterar LH) för att få hjälp. Tiden gick och nu var det plötsligt bara en timme kvar till avgång. När det var vår tur blev det ett evigt knappande på dator och efter ytterligare en kvart lyckades incheckningen.

Så! Äntligen! Då var det väl bara att droppa väskan då och sen genom säkerhetskontrollen.... Vad upptäcker man då? Jo en fullständigt kaosartad kö, säkert 60-70 meter lång till BAG DROP!

Det är horribelt tycker jag. Man ska göra allting själv, checka in, tagga väskan, skriva ut boardingkort. Det är fine tycker jag och det har jag inga problem med. Men att sen ställa sig och köa i 20-25 minuter för att bli av med väskan är ju bara för mycket. Det fick bli ompackning och ta allt som handbagage istället - annars hade vi missat flighten. Det blev en tung väska att släpa kan jag säga.

Vad tycker ni andra? Är inte detta oacceptabelt - eller är det bara jag som är gnällig?
 

nota bene

Medlem
När detta händer brukar det gå bra att smita före kön till bag drop, eller t.ex. gå till en businessdisk och fråga snällt (om det inte är en kö alls). Alternativt, om detta känns obekvämt, finns en SAS-personal på golvet vid incheckningsmaskinerna eller liknande så kan de säkert lotsa er före i kön.

Detta fungerar dock inte lika bra om samtliga i bag drop kön är försenade i.e. det har varit längre strul i bag drop.
 

adhoc76

Medlem
När detta händer brukar det gå bra att smita före kön till bag drop, eller t.ex. gå till en businessdisk och fråga snällt (om det inte är en kö alls). Alternativt, om detta känns obekvämt, finns en SAS-personal på golvet vid incheckningsmaskinerna eller liknande så kan de säkert lotsa er före i kön.

Detta fungerar dock inte lika bra om samtliga i bag drop kön är försenade i.e. det har varit längre strul i bag drop.

Japp - precis när jag skulle fråga i businessdisken drog de för snöret mitt framför mig.... Och personalen på golvet sprang runt som yra höns... De gjorde nog så gott de kunde men de var alldeles för få!
 

nota bene

Medlem
Jag brukar lämna väskan i bagage drop självbetjäning.
Än så länge ingen kö där... ;)

På något vis har jag missat dessa i T5 - har använt det ofta i T4! Flyger iofs sällan T5 med checkat bagage.

Nog för att jag ofta har problem med mitt efternamn (Å) vid incheckning/bag drop, så det brukar leda till att jag har problem att få min tag. Brukar gå bra med SAS, men utländska bolag är generellt problem.
 

adhoc76

Medlem
Jag har inte heller sett den om jag ska vara ärlig.... Den var iaf inte öppen när jag var där... Fanns bara en kö till bag drop....
 

telelina

Medlem
Den ligger till höger om de andra diskarna, är den "stängd" får man fråga snällt om att bli insläppt. ;)
 

Stefan62

Medlem
Den ligger till höger om de andra diskarna, är den "stängd" får man fråga snällt om att bli insläppt. ;)

Jag har blivit upplyst av SAS-personalen på golvet att om det är köer till vanlig incheckning så gör man om självbetjäningen till "vanlig" incheckningsdisk...
 
Toppen