Senaste nytt

Evenemang för flygintresserade?

CeciliaS

Ny medlem
Hej allihopa,
Har ni några förslag på evenemang (events) man kan genomföra om man är flygentusiast? Vi är ett gäng som tidigare, tex besökt Airbusfabrikerna i Hamburg och Toulouse, Flygmuseet i Washington, "Flygkyrkogården" i Arizona, Paris airshow, flygit Airbus 380...
Om ni har tips på fler flygevenemang så är jag jättetacksam :)

Många hälsningar
Cecilia
 

Homer

Medlem
Ni kan ju flyga en MIG-29 eller MIG-31 Fly MiG in Russia - fighter jet flights in MiG 29 or MiG 31. Aerobatics and Edge of Space Flight. Military flight training at Sokol Airbase.

Besök Boeing fabriken i Seattle
Luftwaffe Museum Foerderverein des Luftwaffenmuseums der Bundeswehr Berlin Gatow - Home
Imperial War Museum i Duxford England IWM Duxford - Europe's premier aviation museum
RAF Museum RAF Museum in London & RAF Museum Cosford - Royal Air Force RAF Museum Aviation History - free family fun activities
spana in UK Airshows Calender, där finns massor -> Flightline UK - UK Airshow Information and Photography
Yorkshire Air Museum
USS Midway USS Midway Aircraft Carrier | San Diego Museum | San Diego Tours
Lashenden Air Warfare Museum i England
Det finns massor av museum och shows i USA, det som de har gemensamt är att ALLA Amerikanska
plan är fantastiskt fantastiska :)
Monino airforce museum i Moskva MONINO RUSSIAN AIR FORCE MUSEUM - 2011
 

Jacob

Medlem
Vill ni göra något helt annat än museum finns det spännande flyglinjer att testa.

En sak man kan göra är att flyga till Barra och Nya Hebriderna uppe i Skottland. Barras flygplats ligger nämligen vid stranden.
Flygplanen landar direkt på sandstranden och taxar upp till flygplatsterminalen som snarare ser ut som en strandvilla.

Bland annat British Airways och Flybe flyger till Barra med små propellerplan.

Här är lite foton jag hittade:
Barra With Flybe & Europe With QF/BA (Pics)
 

CeciliaS

Ny medlem
Tusen Tack!! det finns en hel del att sätta tänderna i! Återkom om ni får fler ideer. Jacob, jag är också inne på flygupplevelser, fler såna ideer tas tacksamt emot. Hälsningar Cecilia
 

vicce

Medlem
Vet inte om detta är något som är av intresse, men såg igår på en youtube video från Swesim.

Ett gäng som byggt simulatorer som man sedan kan få flyga i för några hundralappar.
 
Toppen