Senaste nytt

Förvirring ang. ålder på barn vid bokning på tex. Mrjet, Expedia mfl

segra

Medlem
Hej alla!

Skulle behöva lite hjälp med vad som verkligen gäller. Är inne på diverse bokningssidor för att hitta en resa för 2 vuxna samt 2 barn (14,17 år). Tittar jag på hotellens hemsidor så framgår där att barn är man tom 12 år sen räknas man som vuxen. Nu till saken. Jag har hittat ett boende på mrjet.se som är helt fantastiskt prisvärt tycker jag och om jag tittar på hotell detaljerna i bokningen så står där klart och tydligt på vissa rum att det gäller för 2 vuxna & 2 barn under 12 år. Men väljer jag ett annat rum som är lika stort så hittat man inga detaljer om ålder på barnen?? Ringde Mrjet och frågade om detta och då sa de att om det inte står något på deras sida under hotelldetaljer då är det ok med tex i vårt fall 2 barn 14,17 år.Enl mrjet så är det hotellen själva som lägger in begränsningar på iaf mrjet & står där inget så fungerar det att bo 4 st i samma rum eftersom jag angett alla detaljer i bokningen. Vad händer om jag bokar detta och kommer ner till hotellet och de säger att barnen ej får bo i samma rum som oss? I detta fallet så vill jag boka en club room junior suite och resan blir 35000 billigare genom mrjet än direkt på hotellet.

Tacksam för svar.

/J
 

Kricka

Medlem
Ett mejl till hotellet där du säger att du tittar på deras club room junior men att du
skulle vilja veta vad som gäller.. ?! Då har du ju dessutom det på print om det skulle
bli en diskussion vid ankomsten.
 

segra

Medlem
Hotellets hemsida talar om vad som gäller. Men jag vill veta vem som är ansvarig om jag bokar via tex mrjet? Ringde till mrjet & de säger att om där inte står något på deras sida så är det fritt fram. Ställde då frågan om vad som händer om man blir nekad vid incheckning. Då säger mrjet att man ska ringa deras kundtjänst så ska det lösa sig. Men om man står där kl 02.00 så är det inte så kul. Dessutom har inte mrjet telefon tid kl 02.00. Vill veta om någon råkat ut för detta tidigare.
 

segra

Medlem
Nej ingen error. Grejen är ju att barnen bor "gratis" genom mrjet men man får betala för ett rum till om man bokar genom hotellet!
 

Valley

Medlem
Hej alla!

Skulle behöva lite hjälp med vad som verkligen gäller. Är inne på diverse bokningssidor för att hitta en resa för 2 vuxna samt 2 barn (14,17 år). Tittar jag på hotellens hemsidor så framgår där att barn är man tom 12 år sen räknas man som vuxen. Nu till saken. Jag har hittat ett boende på mrjet.se som är helt fantastiskt prisvärt tycker jag och om jag tittar på hotell detaljerna i bokningen så står där klart och tydligt på vissa rum att det gäller för 2 vuxna & 2 barn under 12 år. Men väljer jag ett annat rum som är lika stort så hittat man inga detaljer om ålder på barnen?? Ringde Mrjet och frågade om detta och då sa de att om det inte står något på deras sida under hotelldetaljer då är det ok med tex i vårt fall 2 barn 14,17 år.Enl mrjet så är det hotellen själva som lägger in begränsningar på iaf mrjet & står där inget så fungerar det att bo 4 st i samma rum eftersom jag angett alla detaljer i bokningen. Vad händer om jag bokar detta och kommer ner till hotellet och de säger att barnen ej får bo i samma rum som oss? I detta fallet så vill jag boka en club room junior suite och resan blir 35000 billigare genom mrjet än direkt på hotellet.

Tacksam för svar.

/J

Om du har avbokningsrätt kan du alltid boka och därefter kontakta hotellet direkt.
Gjort så själv vid något tillfälle, med gott resultat.
Annars kan det finnas en slamkrypare vid bokning via dylika siter. Händer något brukar inte siten ha något ansvar såsom förmedlare
 
Jag skulle säga att Mrjet blir ansvariga om du angett åldern på siten när du bokat och hotellet stoppar er. Tyvärr kan ju hotellet verkligen neka er och hänvisa till sina regler vilket innebär en jobbig situation på plats. Min erfarenhet av både Expedia och MrJets kundtjänster är inte helt hundra genom åren, tyvärr, så jag vet inte om de vill betala 35.000 för att du skall få rum. De kan säkert hävda felaktigt pris på hemsidan som de sedan friskriver sig ifrån.
 

Valley

Medlem
Jag skulle säga att Mrjet blir ansvariga om du angett åldern på siten .......

Tyvärr tror jag inte det.
Vet att jag på konsumentverkets hemsida sett att man i de flesta fall ej kan hålla "bokningssiten" ansvarig, då det är troligt att de i grund och botten länkar till resp. hotell / arrangörs sida.
Tror också att det i det finstilta står nämnt att de inte har något ansvar för dylika saker.

Man måste nog grotta ner sig på djupet i deras finstilta för att få svar
 
Toppen