Senaste nytt

Dr. Miles Workshop i Stockholm: lördag 2014-MAR-08

Dr. Miles

Expert
Dr. Miles Workshop

Datum: lördag 2014-03-08
Tid: 13.00 -- ca. 16.00
Plats: Mårbackagatan 11 i Farsta (Stockholm). Busshållplatsen som heter Telia ligger alldeles utanför huset. Fri parkering gäller på gatan utanför om någon kör bil...

Förberedelse av deltagare:
  • Ta fram en eller flera frågor som du vill ställa. Gärna en verklig problem/bokning som du har eller tänker att boka.
  • Ta med egen laptop alternativt surfplatta som du kan kolla matrix.itasoftware.com.


---

agehall föreslåg seminarier eller workshop om IATA biljett/sökning på ITA/hur man hittar deals/sökning&bokning av bonusresor.

Seminarier skulle vara jättekul! Dock vet jag att de tar extremt lång tid att förbereda så det kan vara svårt att få till. Men man kanske skulle kunna tänka sig någon lite enklare form av workshop där man träffas och tillsammans lär sig och diskuterar något relevant ämne.

För mig är skillnaden att om det är ett seminarie, så ska någon hålla ett förberett föredrag och leda det hela. Om man har en workshop, så kan det var lite mer adhoc (även om det fortfarande är uppstyrt). Tex skulle jag kunna tänka mig att man träffas några stycken och hjälps åt att hitta en komplicerad resa (award eller betald) åt några personer. Det som behövs är väl då en lokal, en whiteboard och att folk har med sig laptops.

Jag har själv funderat på att sätta ihop ett föredrag om hur det är att vara en van resenär. Ungefär lite som Ryan Bingham gör i Up in the Air, men bättre. På mitt förra jobb spenderade jag ju ganska mycket tid på att pendla till afrika och man lär sig ett och annat om hur man reser i effektivt när man reser så mycket som jag gjorde då.
Vilken inriktning ska BusinessClass.se events ha? - Page 11

Jag tycker att det är en utmärkt idé!
Jag är inte bra person att förbereda/göra seminarier. Om jag får börja med dagens bikt har jag aldrig gjort PowerPoint presentation. :eek:
Däremot kan jag ta emot frågor på plats och svara/lösa det där.

Vilket innebär att det blir mindre grupp åt gången annars hinner jag inte svara på allas frågor. Max 8 personer åt gången.

Önskemål från min sida:

  • Varje deltagare tar med sin laptop alternativt surfplatta så att jag kan hjälpa/guida er på plats.
  • Varje deltagare får förbereda frågor som ni vill ställa/lösas.
  • Tiden som krävs är ungefär ca 3-4 timmar utan lunch/middag/afternoon tea.
  • Vi behöver volontär som ordnar lokal, alternativt tar hand om kontakt med restaurang med separat rum där vi kan ha workshop.
  • Det underlättar mycket för mig om webbläsaren är Opera. :)

Om det är i Stockholm kan jag göra det gratis för min tid. Andra kostnader får deltagarna kan dela på.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag kan kolla ifall det finns möjlighet att låna konferensrum på jobbet (som ligger vid karlaplan) en helg nästa gång jag är inne på kontoret, om ingen annan har bättre förslag.
 

Dr. Miles

Expert
Augusti fungerar inte för min del. Jag är bortrest nästan hela augusti.
Tidigast möjligt datumet är första veckan i september.
 

johhenrik

Medlem
Detta låter som en fantastisk idé tycker jag. September låter också ännu mer fantastiskt, då min enda resa inbokad i September inte sker förrän 26 September, så om man skulle få nöjet att medverka vore det riktigt kul. :)
 

Magino

Medlem
Hade varit grymt att få vara med vid ett gyllen tillfälle som detta med så kunniga personer då jag har mycket att lära mig om hur man söker och hittar bra biljetter med hjälp av IATA.
 

agehall

Medlem
Augusti är rätt körig för min del också, så september låter väl som en bra plan. Ja ska som sagt kolla ifall jag kan ordna lokal.
 

PYRZ

Medlem
Låter kanon. Jag är på. Om @agehall kan kolla tillgänglig på lokal i September så kanske man kan spika datum snart :)
 

Olle A

Medlem
Jätteintressant ! Hoppas på 14-15 september. Vi får väl se till att det finns te till Dr. Miles så han orkar med våra konstiga frågor.
 
Toppen