Senaste nytt

Attitydsförändring hos säkerhetspersonalen på Kastrup

Kanske är det bara jag, men jag har på senare tid noterat att personalen på säkerhetskontrollen på Kastrup har blivit betydligt trevligare och tillmötesgående än tidigare. Många gånger de t o m är betydligt trevligare än kollegorna på Arlanda.
Senast idag noterade jag detta. Mannen i min kontroll bjöd verkligen på ett leende och önskade trevlig dag.

Några fler som noterat detta?
 

Agö

Medlem
Har aldrig upplevt att de är varken trevliga eller otrevliga. Däremot är de effektiva. Passerar ändå ganska ofta.
 

Mikael64

Medlem
Önskar man kunde säga detsamma om säkerhetspersonalen på arn, dvs att dom är trevliga...... såg en episod senast i går med en äldre dam där dom bokstavligen hällde ut alla saker från hennes handbagage och bad sig illa åt. Det visade sig att hon var nästan helt döv och hade inte hört den gräsliga mannen i kontrollen som bad sig illa åt. När jag och flera andra reagerade så gick samma man igenom våra handbagage utan att det var skäl för det...... Undrar vad för kompetens man behöver för att jobba i säkerhetskontrollen på arn?....
 

Nemo

Medlem
Önskar man kunde säga detsamma om säkerhetspersonalen på arn, dvs att dom är trevliga...... såg en episod senast i går med en äldre dam där dom bokstavligen hällde ut alla saker från hennes handbagage och bad sig illa åt. Det visade sig att hon var nästan helt döv och hade inte hört den gräsliga mannen i kontrollen som bad sig illa åt. När jag och flera andra reagerade så gick samma man igenom våra handbagage utan att det var skäl för det...... Undrar vad för kompetens man behöver för att jobba i säkerhetskontrollen på arn?....
Alla som inte rör sig genom säkerhetskontrollen enligt Mall A är misstänkta och skall trakasseras. Se även mitt inlägg på http://www.businessclass.se/ovrigt/11909-oskrivna-lagar-regler-6.html . Har tidigare år, efter att fått saker olovligen beslagtagna, skrivit brev till säkerhetsansvarige A.S. som gav mig rätt, vilket dock knappast förändrade det faktum att ha blivit av med prylarna.

För övrigt söker A.S. på Swedavia / Arlanda Performance Manager till Stockholm Arlanda Airport | Swedavia
"Tjänsten innebär att ansvara för att bygga upp, utveckla och driva arbetet med Performance Management på Stockholm Arlanda Airport, (...) föreslå förbättringsåtgärder i syfte att öka produktiviteten och resenärsnöjdheten (lönsamheten). (...) Gällande smidiga flöden så tittar vi på såväl incheckning, säkerhetskontroll som gränskontroll där marktjänstbolagen, Securitas och Polisen är nyckelspelare för att nå den resenärsnöjdhet vi eftersträvar."
Så vill du påverka de glada jepparna på ARN har du nu chansen! Sök senast 18 aug 2013.
 

Timotey

Medlem
Kanske var någon ny sommarvikarie du träffa på CPH, som inte hade ledsnat på sitt jobb.

Tycker ändå man stöter på vissa trevliga kontrollanter oavsett flygplats när man är ute och flänger. Allt som oftast blir man bemött trevligt om man själv är trevlig.
 

Halle

Medlem
Tyckte dom var som vanligt idag. Effektiva med ett litet leende :)
Hamnade bakom ett par med småbarn. Både nappflaskor och annat började plockas med. Men dom vinkade snällt förbi mig.
 
Toppen