Senaste nytt

Lufthansa och deras flygande partners

Bryant

Medlem
Igår gjorde jag tre st LH flygningar där den första flögs av Air Dolomiti som jag länge varit nyfiken på. Väldigt proffsig och trevlig crew! Nästa flygning var med Lufthansa A321 och där måste jag säga att jag glömt bort hur trevligt det kan vara ombord på en LH flight. Trevlig och proffsig crew. Sista flighten var med Eurowings... Jag vet inte om besättningen hade en dålig dag eller vad men de sa ingenting utöver det de måste. De drog säkerhetsgenomgången, frågade surt vad man ville dricka och efter landning bad de en person sätta sig. Missförstå mig rätt, jag vill inte ha någon crew som snackar i PA konstant eller går runt och vill sälja saker. Men det var så tyst att det nästan blev obehagligt :) Maten slängdes fram utan ett ord, inga servetter fick man heller. För er som flugit med Ryanair så var denna crew jämförbar med den sämsta och mest uttråkade FR crew ni mött. Nä, mötet med Eurowings får mig verkligen att undvika LH flighter operated by Eurowings.
 

Hall

Medlem
Eurowings brukar vara OK. Du måste ta in i ekvationen att Lufthansas regionalflyguppdrag kommer att gå till Germanwings och att Eurowings inom snar framtid bara kommer att fungera som en underhuggare till Germanwings. För personalen på Eurowings innebär detta knappast förbättrade arbetsvillkor. Ingen ursäkt till dåligt beteende men kanske en förklaring.
 

Bryant

Medlem
@timotey, Vet faktiskt inte. Det var länge sedan jag flög LH (innan igår).
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Eurowings brukar vara OK. Du måste ta in i ekvationen att Lufthansas regionalflyguppdrag kommer att gå till Germanwings och att Eurowings inom snar framtid bara kommer att fungera som en underhuggare till Germanwings. För personalen på Eurowings innebär detta knappast förbättrade arbetsvillkor. Ingen ursäkt till dåligt beteende men kanske en förklaring.

Det kan ju absolut vara en förklaring..
 

Jonas C

Medlem
Det dåliga bemötandet kan nog bero på att personalen hos EuroWings har sämre arbetsvillkor än de på Lufthansa.
 

Palazzi

Medlem
Tråkigt att höra.. Har någon gång flugit ARN-FRA-BGY där den senare delen flugits både av Air Dolomiti & Eurowings.

När övergången till Germanwings sker finns det snart inga trevliga alternativ till Bergamo med omnejd för den inom Star Alliance. Bara BGY och Linate som är rimliga alternativ av transportskäl...

Linate-flygningar med LH kommer snart ske med Germanwings och TAP slutar helt flyga dit. SAS känns inte längre som ett roligt alternativ... SWISS flyger bara till MXP, vilket är en väldig omväg.

Sätter mitt hopp till Brussels Airlines (från BMA), annars får man nog byta allians-fokus..
 

Timotey

Medlem
Har inte heller tillräckligt med erfarenhet av LH för att uttala mig egentligen. Det är bara den lilla erfarenhet jag besitter och har hört om av andra.
 

Hall

Medlem
Sätter mitt hopp till Brussels Airlines (från BMA), annars får man nog byta allians-fokus..

Kollade på SN för ett tag sedan när jag skulle till LIN men de har väldigt långa anslutningstider i Bryssel så har du inget annat ärende i Bryssel eller uppskattar loungerna extra mycket så är det inte särskilt attraktivt.
 

Palazzi

Medlem
Kollade på SN för ett tag sedan när jag skulle till LIN men de har väldigt långa anslutningstider i Bryssel så har du inget annat ärende i Bryssel eller uppskattar loungerna extra mycket så är det inte särskilt attraktivt.

Attans....:( Ser nu att Air Dolomiti lägger ner Bergamo också, och ser inte ut som om Germanwings fyller på.

Jaha, då får det bli BA, KLM eller AF :)
 
Toppen