Senaste nytt

Vi som åker Boeing 787 till London - Planering av program

Concorde

Founding Member
Uppdatering: nu är programmet spikat. Vi är mycket glada att kunna presentera följande program

Fredag 09 Augusti

Samling på Arlanda T2 i Menzies Loungen senast 16:30. Den finns på övre plan i avgångshallen.
Ni som inte har relevant status på BA är uppskrivna på listan så att ni kommer in i Loungen.
Mingel fram till 17.30 och sedan till passkontrollen på samma plan, därefter boarding.

Avresa med British Airways Boeing 787 Dreamliner 18:10 - ankomst 19:45.
Fria aktiviteter fredag kväll i London.

Lördag 10 augusti

Samling på London Paddington Station 08:30, avfärd mot Cardiff 08:45.
Ankomst Cardiff Central 10:47, därefter tar vi Taxi till CWL och BAMC (British Airways Maintenance Cardiff).

11:30 hälsas vi välkommna på BAMC.
11:45 bjuds vi på Lunch.
12:30 Presentation av BAMC.
12:50 Guidad tur utav BAMC. Här görs D-Checks och Heavy Maintenance på BA's wide body maskiner.
14:45 Q&A
15:00 Avfärd mot Cardiff Central. Här finns det tid för en stärkande dricka medan vi smälter alla intryck.
16:25 Tåg till Paddington, ankommer 18:32

20:30 Middag på Gastro-Pub i centrala London

Söndag 11 Augusti

För den som vill finns det två alternativ:
A)10:00 vid First Class Check-in (Zone J) där vi möts utav Annika från BA som kommer berätta lite mer om T5 och gemensamt promenera genom South Security och till Galleries First.
B)10:30 utanför entrén till Galleries First där Annika hälsar välkomna. Vi njuter av loungen fram till ca 12:45. Ni får chans att prova både frukost samt lunch om så önskas.

12:45 gemensam promenad/färd till gaten.
13:30 avresa mot Arlanda på British Airways Boeing 787 Dreamliner.
16:55 ankomst Arlanda.


Vi behöver själva ta oss och bekosta transporten till och från Cardiff och BAMC. First Great Western kör direkt tåg mellan Paddington och Cardiff Central. Ca. 60GBP T/R. Därefter tar vi taxi för ca.25-30GBP enkel. Vi kan sitta upp till 5 personer i varje bil för en kostnad om 5GBP. Räkna alltså med runt 70-80GBP för transporter till och från BAMC.

Middagen bokas imorgon, det kommer bli en Gastropub i västra centrala London. Återkommer med exakt info när detta är klart.
Vilken resa vi kan se fram emot! BAMC är en unik upplevelse.

Ses på fredag!
/Concorde
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag tycker gastropub låter lite kul. Men jag är allmänt tacksam om du styr upp någon Concorde, så jag är på oavsett.
 

kristerj

Medlem
Jag gillar vällagad asiatisk mat, men äter lika gärna på en gastropub, så jag är nöjd vilket alternativ det än blir
 

Concorde

Founding Member
Ett alternativ är att vi tar Gastropub till Lunch (en hederlig boozy lunch!) och sedan asiatiskt på kvällen, om programmet tillåter.
Man har inte upplevt London förrän man suttit på bättre pub hela lördag eftermiddag för att sedan gå direkt till restaurang. Brukar bli minnesvärda dagar (och kvällar!).
 
Toppen