Senaste nytt

Inställt flyg fredagar : SK 902 Newark-Köpenhamn kl 23.30

Jadessa

Medlem
Hej.
Ett fantastiskt bra forum, där jag kan läsa om allt och info som jag inte hittar någon annanstans.

Nu till mitt problem. I mars bokade jag en resa till New York med SAS i eco ( lin-arn-erw /erw-cpgh-mxp) för de hade en flight hem sent sk902 kl 23.30 fredagen 23 augusti. Har en inplanerat möte just den dagen och då passar den avgången väldigt bra. Har baserat hela vår resa på den hemflighten då vi firar 20 bröllopsresa och vill ha ut mesta möljigt med god planering.
För någon vecka sen får jag ett mejl med ändrade tider där de satt mig på en flight 17.40 med resa till Stockholm,3 tim väntetid sen till Köpenhamn ytterligare 3 tim väntetid tid för att sen komma hem till Milano.

Ringde till SAS och de sa att 23.30 fighten dragits in alla fredagar i augusti. Mycket trevlig kille som kollade det mesta av alternativen för att komma hem och till slut fick jag åka hem en dag senare för att inte missa mötet på lunchen. Sen sa killen att jag skulle vända mig til customer care när jag kommit hem för de problem som uppstod för mig.
SAS har ju gjort det de skall med en ombokning så hem kommer vi ju. Men för oss blir det det en hotellnatt extra samt mannen tar ut en dag till i semester.
Vad anser ni om att klaga? Skall det ske när jag kommit hem eller skall jag skriva något redan innan?
Kunde ju mycket väl åkt med andra bolag då min utresa är från Milano så alternativ fanns men inte med en sådan käck nattflygning som 23.30.

Och andra sidan är jag glad att jag släpp hamna på omnikärran
 

Senator

Moderator
Jag tycker det är tveksamt att man skall klaga i detta fall då SAS har erbjudit gratis ombokning till samma dag, men du väljer att inte ta detta erbjudande men väljer själv åka dagen efter. Andra har säkert andra åsikter...
 

agehall

Medlem
Tyvärr har du inte mycket att att komma med. SAS har gjort det de ska i det här läget. Visst är det surt när man räknar med en flight och sedan tvingas göra om, men de har talat om det för dig i god tid och ordnat ombokningen.

Sedan skadar det väl inte att höra av sig till customer care och se om man kan få lite plåster på såren, men det hamnar snarare på goodwill-kontot hos SAS då.
 

Jadessa

Medlem
Misstänker också att SAS har gjort det de skall för kunden, alltså bli ombokad och välja samma dag, dagen innan eller efter. Men eftersom SAS killen nämnde customer care så klart man funderar lite.
 

Senator

Moderator
Misstänker också att SAS har gjort det de skall för kunden, alltså bli ombokad och välja samma dag, dagen innan eller efter. Men eftersom SAS killen nämnde customer care så klart man funderar lite.

Det kostar ingenting att fråga. Ärlighet och ödmjukhet kommer man långt på (i min erfarenhet).
 

Mr.C

Medlem
Om jag förstår infon jag fått så är det flygen 23e och frammåt som är inställda.

03e 09e och 16e verkar den flyga som vanligt. Så Ni som ska flyga hem sena fredagar innan 23e behöver inte oroa er vad jag förstår.
 
Toppen