Senaste nytt

Var skall jag spendera mina poäng som snart förfaller?

Conan

Medlem
Hej,

Jag upptäckte precis att jag har knappt 20 000 poäng som förfaller den 31/7. Vi har precis fått barn så jag har svårt att boka en resa inom nära förestående tid. Vad rekommenderar ni ger mest valuta för dessa poäng? Presentkort eller något annat alternativ?
 

Fredrik

Medlem
Såvitt jag kommer ihåg är det viktiga att du bokar resan. Den får vara efter att poängen gått ut men då kan du inte längre ändra den. Ska du åka till föräldrar eller svärföräldrar med flyg? Ska ni bo på hotell i samband med julen?
 

Conan

Medlem
Tack för svaren!

Det känns som en hotellnatt är bästa sättet att spendera dessa poäng. Om det sedan blir för att få en natt ostörd sömn eller med hela familjen får jag funderar på :)

Som jag tolkar det skall det så inte vara några problem att spendera dessa poäng på en natt som infaller efter den 31 Juli bara jag bokar den innan detta datum?
 

OliT

Medlem
Tack för svaren!

Det känns som en hotellnatt är bästa sättet att spendera dessa poäng. Om det sedan blir för att få en natt ostörd sömn eller med hela familjen får jag funderar på :)

Som jag tolkar det skall det så inte vara några problem att spendera dessa poäng på en natt som infaller efter den 31 Juli bara jag bokar den innan detta datum?

Så fungerar det i alla fall med resor, så jag har svårt att tro att det inte är samma med hotellen. Dock är det värt att tänka på att förfallna poäng inte återbetalas även om du avbokar.
 

Chrille

Medlem
Förr kunde man väl omvandla poäng som var på väg att förfalla till en EB-poängvoucher och på så sätt förlänga livet på poängen? Går det inte längre?
 
Toppen