Hej!
Nu har jag fått ett felaktigt svar från Gotlandsflyg:
Hej
Först och främst vill jag börja med att beklaga flygstörningen som du råkade ut för.
Det är aldrig roligt att inte kunna leverera en fullgod produkt.
Förseningen du råkade ut för var mindre än tre timmar och därför utgår inte någon
kompensation. Däremot ersätter vi dig för de direkta kostnader du haft på grund av
förseningen.
För att jag skall kunna betala ut extra kostnader i samband med förseningen behöver
vi kvitto i original samt ditt kontonummer inkl. clearing nummer samt bankens namn.
Skicka in kvitton i original till Gotlandsflyg Visby Flygplats 62141 Visby
Du kan hitta reglerna för detta på konsumentverkets hemsida.
Med vänliga hälsningar
Jag har svarat att det är mer än 2h försening som gäller, det borde de ju redan ha koll på tycker man. Sträckan är endast 190km vilket är uppenbart en typ 1 d v s under 1500km.