Senaste nytt

Ersättning vid försenat inrikesflyg

telelina

Medlem
Hej!
Ska resa hem från Visby ordinarie tid 15:25 med Gotlandflyg 2013-07-28. Ny avgångstid 17:10. Kan man begära någon annan ersättning än den fika som serveras? T ex tåg får man ju tillbaka 25% av biljetten med samma försening.
 

Magino

Medlem
Det är väl först om flyget blir mer än 2h försenat vid ankomst som du kan få kompensation med EU 261/04. just nu är ju flyget "bara" fram flyttat 1h 45min och de finns ju viss chans att de flyger ikapp några minuter.
 

telelina

Medlem
Hej!
Nu har jag fått ett felaktigt svar från Gotlandsflyg:

Hej

Först och främst vill jag börja med att beklaga flygstörningen som du råkade ut för.
Det är aldrig roligt att inte kunna leverera en fullgod produkt.
Förseningen du råkade ut för var mindre än tre timmar och därför utgår inte någon
kompensation. Däremot ersätter vi dig för de direkta kostnader du haft på grund av
förseningen.
För att jag skall kunna betala ut extra kostnader i samband med förseningen behöver
vi kvitto i original samt ditt kontonummer inkl. clearing nummer samt bankens namn.
Skicka in kvitton i original till Gotlandsflyg Visby Flygplats 62141 Visby
Du kan hitta reglerna för detta på konsumentverkets hemsida.

Med vänliga hälsningar



Jag har svarat att det är mer än 2h försening som gäller, det borde de ju redan ha koll på tycker man. Sträckan är endast 190km vilket är uppenbart en typ 1 d v s under 1500km.
 
Last edited:
Toppen