Senaste nytt

Stockholm-Hong Kong i Business class - tips?

Flugit mycket med Finnair sträckan ARN-HKG, men nu lite sugen på att prova alternativ
Vilka skulle ni föredra? Flyglinje och flygplats för byte?
 

Fredrik

Medlem
Jag har testat Cathay Pacific och kan rekommendera dem. I Europa flyger de från MXP, FRA och LHR och säkert något ställe till.
 

j-n

Medlem
Swiss har en väldigt bra produkt. Qatar är fantastiskt bra, liten omväg till hong kong bara....
 

A380*G

Medlem
Jag värdesätter tidtabell och tillförlitlighet framför komfort och service, så det blir med LH eller LX.
 

henrik l

Medlem
Har du status OW är BA ett givet alternativ. Visserligen en lite omväg, men bestäm själv hur länge du vill passa på att njuta av Galleries Club, eller first, beroende status i OW.
 

Dr. Miles

Expert
THAI är inte ett dåligt alternativ längre då har de numera ny Business class stol på Boeing 777-300ER till/från Stockholm.
Anslutningsflyg till Hong Kong på morgonen är dessutom Airbus A380 (samma Business class stoltyp).

THAI Business BKK-NRT_08.jpg
THAI Business BKK-NRT_06.jpg
(Foto: Dr. Miles)
 

Zwizz

Medlem
Finnair är bra men Swiss min favorit.Ska du åka från Arlanda ta den tidigare avgången och få några timmar i Zürich lufthamn.
 

Jacob

Medlem
Finns ju oändligt med alternativ från Europa till Hong Kong. Någon särskild allians du föredrar?

Jag har testat Cathay Pacific och kan rekommendera dem. I Europa flyger de från MXP, FRA och LHR och säkert något ställe till.
Jag tycker Cathay har en mycket bra business class produkt och med tanke på att de har sin hubb i Hong Kong är det inget dåligt alternativ. Utöver ovan nämnda flyger de även från bl.a. Amsterdam och Paris.

Annars har Air New Zealand en bra business produkt som man kan åka med mellan London och Hong Kong.
 
Toppen