Senaste nytt

Hotelltips i Berlin?

Simon

Medlem
Sitter i ett oändligt varmt Berlin på ett fyrstjärnigt hotell som inte har luftkonditionering och inte kan erbjuda okej temperatur på rummet. Fick en rumsuppgradering på mailen en vecka innan avfärd, men på plats sa de att de inte ville ha folk där för att rummen är för varma. Rummet bokades för länge sen och är inte avbokningsbart och de verkar inte intresserad av att vi ska gå härifrån nöjda. Trist situation, och tänkte därför boka något finare sista nätterna för att ge humöret en uppgradering. Har tittat på Ritz Carlton, Hilton och Westin Grand, men kan någon rekommendera något? Gärna med frukost utöver det vanliga.
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Intercontinental är bra, men när jag är i Berlin är jag inte på hotellrummet...så då bor jag på Scandic Hotel Potzdamer Platz. Nytt och fräscht, men Scandic-standard!
 

fcx

Medlem
Radisson Blu (Alexanderplatz). Värt ett besök i baren även om man inte bor där, klart något utöver det vanliga. Många rum har balkong med utsikt mot akvariet...

Frukosten är också riktigt bra, snäppet över vad som är normalt för 5* men eftersom jag inte är en frukostmänniska vet jag vet ärligt talat inte vad som krävs för att nå "utöver det vanliga".
 

Luft

Medlem
Har bott på bland annat Pullman Berlin Schweizerhof och Soho House Berlin. Frukosten och spa:et på Pullman var riktigt bra, men jag föredrar Soho House, framförallt om man är lite yngre. Rummen på Soho House är riktigt fina och poolen på taket, gymmet och spa:et är fantastiskt.
 

erhel

Medlem
Jag kan rekommendera Sofitel Gendarmenmarkt om man gillar Sofitelkedjan. Bra rum, fräscht och bra personal. Om man har status är uppgradering nästan garanterad. Jag hade bokat standardrum och fick svit istället.
 

Agö

Medlem
Jag kan rekommendera Sofitel Gendarmenmarkt om man gillar Sofitelkedjan. Bra rum, fräscht och bra personal. Om man har status är uppgradering nästan garanterad. Jag hade bokat standardrum och fick svit istället.

Otroligt bra hotell, ja.
 

Peter65

Medlem
Är också Berlin. Håller med dig. Varmt så innei .......
Är här ed MC och ska åka på söndag, prognosen säger 38... Blir nog en natt till.
Vi bor på Mercure hotel Berlin an der Urania (ex Castor de Vine) bra hotell, har AC om man tar premium rum, förra året hade vi std-rum, jättevarmt. Nu betalar vi ca €130 med frukost.
Lycka till i värmen :cool:
 

Simon

Medlem
Är också Berlin. Håller med dig. Varmt så innei .......
Är här ed MC och ska åka på söndag, prognosen säger 38... Blir nog en natt till.
Vi bor på Mercure hotel Berlin an der Urania (ex Castor de Vine) bra hotell, har AC om man tar premium rum, förra året hade vi std-rum, jättevarmt. Nu betalar vi ca €130 med frukost.
Lycka till i värmen :cool:

Hamnade till sist på Angleterre som låg nära, och glatt svarade ja på frågan om de hade AC. Vad de glömde berätta är att den inte klarar av att kyla rummen nu när det är så varmt. Ändå betydligt kyligare än de 35 grader vi hade på rummet igårnatt.
 

fcx

Medlem
Sitter nu och myser på Artotel Mitte. Uppgraderad till riktigt stort rum (med separat gästrum) och bra drag på AC:n, 21 grader på rummet. Utsikt åt två olika håll, inte illa för 43 € per natt...
Ut vill man dock inte gå, speciellt inte om det är 37 grader imorgon som utlovat. Berlins kollektivtrafik är fantastisk på många sätt, men ventilationen är närmast obefintlig (och AC kan man bara glömma). Säkrast att stanna i baren.
 
Toppen