Senaste nytt

Thai Airways first class - tips?

Kristofer

Medlem
Hej!

Ska flyga First NRT-BKK med Thai t/r i mars. Vad ingår i detta, förslag på att utnyttja maximalt? :cool:

1A på 747 är reserverad :)
 

Jacob

Medlem
Något speciellt du vill veta?

Tre första klass lounger att välja på i Tokyo, två ANA och en United Airlines. ANA loungerna är trevligare och har bättre mat, men ingen av loungerna är makalösa.
 

Jacob

Medlem
När du landar i Bangkok blir du mött av någon från Thai vid gaten och åker elektrisk bil till passkontrollen, det kan spara rätt bra med tid med tanke på avstånden på flygplatsen. Du blir sedan eskorterad genom formaliteterna (jag fick använda diplomat disken om jag minns rätt). I bagagehallen tar en bärare över som hjälper dig med bagaget och följer dig hela vägen till taxin (eller hur du nu tänker ta dig från flygplatsen).

När jag landade i Thai Fitdy var tiden från att planet tog mark i Bangkok till att jag satt i taxin med mitt incheckade bagage 25 minuter. Det är ganska svårslaget.

Du får även en Rimowa necessär ombord som är ganska trevlig. Kul design, som de stora väskorna fast i miniformat.
 

Dr. Miles

Expert
När du landar i Bangkok blir du mött av någon från Thai vid gaten och åker elektrisk bil till passkontrollen, det kan spara rätt bra med tid med tanke på avstånden på flygplatsen. Du blir sedan eskorterad genom formaliteterna (jag fick använda diplomat disken om jag minns rätt). I bagagehallen tar en bärare över som hjälper dig med bagaget och följer dig hela vägen till taxin (eller hur du nu tänker ta dig från flygplatsen).

Fick du inte något att dricka medan du väntade på bagaget?
Jag fick beställa ett glass kallt te medan THAI personalen hämtade mitt bagage.
 

Jacob

Medlem
Fick du inte något att dricka medan du väntade på bagaget?
Jag fick beställa ett glass kallt te medan THAI personalen hämtade mitt bagage.
Bagaget var redan på bandet när vi kom fram så det var inte nödvändigt. Trots att jag åkte elektrisk bil från gaten och fick använda fast fast fast track passkontrollen var bagaget ännu snabbare.

Som sagt, det tog 25 minuter från att planet tog mark på landningsbanan till att taxin lämnade flygplatsen.
 

Ricci

Medlem
Hittade ingen bra tråd så jag kapar denna lite.

Är det någon som vet om alla Thais 747 är ombyggda med den nya first class configen dvs med 9 seats?
 
Toppen