Senaste nytt

Ethiopian Airlines börjar att flyga till/från Arlanda via München fr o m 2013-DEC-01

Dr. Miles

Expert
Ethiopian Airlines flyger just nu Addis Ababa-Kairo-Stockholm-Addis Ababa.
(http://www.businessclass.se/star-alliance/3164-ethiopian-flyger-one-stop-stockholm-addis-abeba.html)

Fr o m 2013-DEC-01 börjar de flyga via München båda riktningar.
Det är oklart om de kommer att få fifth freedom right, men om det blir det kan vara kul linje att testa.

Airlineroute.net skrev:
Ethiopian Airlines to Start Munich; Cancels Brussels Service from Dec 2013

Ethiopian Airlines starting 01DEC13 is launching service to Munich, where it’ll operate Addis Ababa – Munich – Stockholm route on board Boeing 757 on daily basis. Service to Stockholm, which currently operates via Cairo as technical stop on Northbound, nonstop on Southbound, will be replaced by Munich stop in both direction.

ET714
ADD2359 – 0500+1MUC0600+1 – 0815+1ARN 757 D

ET715
ARN1915 – 2130MUC2245 – 0740+1ADD 757 D

Källa: Ethiopian Airlines to Start Munich; Cancels Brussels Service from Dec 2013 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates
 

johhenrik

Medlem
Detta är ju intressant. Jag flög ET till Dubai i C och var väldigt nöjd med den mjuka produkten. Tiderna var ju inte de bästa, men jag blev ombokad pga en försenad flight med TK, så de satte mig på ET istället. Jag var väldigt nöjd med servicen, maten och drycken mellan ARN--(CAI)-ADD. Sätena var väldigt bekväma, men iom att det var ett kvälls/nattflyg hade jag ju gärna haft bättre möjlighet att fälla tillbaka sätet mer. Det var en annan passagerare i C dock som sa att de brukar ha andra plan vanligtvis som var bättre.

Hur som, ett bra alternativ om man ska till MUC kanske. De brukar ju vara väldigt billiga.
 

Jacob

Medlem
Söker man efter tidtabellen för Stockholm-München i december får man upp Ethiopian flighten som ett alternativ, fast än så länge bara med SK codeshare. Men det är lovande.

SK/ET 8950 ARN 19:15 MUC 21:30 752 0 1234567 02:15 5 2 02 Dec 29 Mar

SK/ET 8951 MUC 06:00 ARN 08:15 752 0 1234567 02:15 2 5 02 Dec 29 Mar

Observera att nuvarande Stockholm-Kairo aldrig kommit upp på detta sätt.
 

Magino

Medlem
Det var en väldans hattande med hur man ska flyga till Sverige. känns väldigt Thai över sättet att annonsera nya flygplanstyper på olika linjer för att sedan hinna byta fyra gånger innan start. Men hoppas att det nu förblir en direktlinje och att den kan leverera så den får fortsätta vara en direktlinje till ADD.
 
Toppen