Senaste nytt

Förbeställa Entrée på American Airlines flygning i förväg (i First/Business class)

Dr. Miles

Expert
Jag kommer med en gammal nyhet för att uppmärksamma andra.

Sedan oktober förra året erbjuder American Airlines förbeställning av Entrée (förrätt?) för First & Business class passagerare på American Airlines flygningar där de serverar måltider.
Förbeställning kan man ordna genom American Airlines webbsida tidigast 30 dagar före avgång.

Select Your Entrée in Advance

American Airlines skrev:
Flying with us in First or Business Class in the next 30 days? If so, take a look at the menu, because you can now reserve your entrée before you depart. It's easy to do: When booking a new trip, make your selection during the booking process. Or you can just go to My Trips** to see the menu for your upcoming flight. Then simply complete your selections at least 24 hours before departure. The only hard part is deciding which delectable entrée you want to enjoy! After all, our menus are inspired by a team of internationally acclaimed chefs just for your enjoyment.

AA-pasta.jpg
AA-beef.jpg
(Foto: American Airlines Newsroom)


Källa: American Airlines Becomes First U.S. Airline To Introduce Entree Reservations For Premium Class Customers :: American Airlines Newsroom

Även om det inte är så omfattande som Book the Cook på Singapore Airlines, det är rätt väg att gå.
 

Stefan62

Medlem
Jag har använt mig av den möjligheten tidigare i år på resa MIA-BOS - det fungerade fint och var mat av hög klass.

Samma höga klass även på förrätt och dessert samt drycker!

Som jag skrivit i en annan tråd - detta var en av mina allra bästa flygresor!
 

kristerj

Medlem
Jag har använt det flera gånger och det fungerar jättebra, du får den rätt du vill ha utan risk att den tar slut.
 

JensE

Medlem
Använde den tjänsten för flighten i Lördags men min förbeställda mat hade dom noll koll på. Var bra placerad för FEBO så fick mitt första val ändå.
 

AABack2ARN

Medlem
Har förvisso bara testat detta på två resor (4 flighter totalt) med då fungerade det utmärkt. Tyckte även att de uppgraderat maten något på inrikessträckorna.

JensE: Hoppas det fungerar bättre nästa gång för dig.
 

Tord

Medlem
Är på Kauai nu och på vägen hit funkade det på alla flighter utan problem där vi hade bokat.. Dock är det samma val som man har ombord så inga unika rätter. Men man får ju det man vill om man inte lyckas seata sig bra för FEBO.
 

DamonA

Medlem
Bra koncept men tycker det är lite skumt att man behöver meddela det 30 dagar i förväg, andra flygbolags liknande lösningar brukar väl vara max 24-48 timmar innan avgång?
 
Toppen