Senaste nytt

Air Baltic har fått en ny VD

Jacob

Medlem
Martin Gauss heter mannen som från 1 november blir Air Baltics nya VD.

Martin Gauss är tysk och började sin karriär i flygvärlden för 20 år sedan som pilot i dBA (Deutsche BA).
Han har sedan dess hunnit med flera roller inom dBA, inklusive VD rollen. Därefter har han jobbat som VD i tyska Cirrus Airlines och slutligen som VD för ungerska Malev sedan april 2009.

Vi får hoppas han är rätt man att få Air Baltic på fötter igen.
 

Roger J

Medlem
Lettiska staten verkar nöjd i alla fall. Operativt borde dem utöka samarbetet med någon allians, förslagsvis Star och SAS eller möjligen One World med Finnair...
 
Nu verkar allt gå åt skogen på grund av Antonovs bedrägerier:
http://www.e24.se/business/antonov-skapar-baltisk-kris_3203132.e24

Lettlands regering riskerar fler budgetproblem på grund av bankkrisen. Problemfyllda Air Baltic har indirekt Antonovs finanskoncern Convers Group som delägare, och både Snoras bank och Krajbanka ska ha lånat ut stora summor till flygbolaget.Lettländska staten är majoritetsägare (drygt 52 procent) i Air Baltic, och det finns farhågor att regeringen måste gå in och rädda Antonov-gruppens andel.
 

gdaily

Medlem
Håller tummarna att de inte konkursar eller ställer in flygningarna under de närmaste 11 timmarna, jag undviker Air Baltic så mycket som möjligt men nu har jag "fastnat" i Riga några dagar mer än planerat, och har bokat första morgonflyget hem i morgon lördag då jag måste vara i Stockholm kl 0900...
 
Toppen