Senaste nytt

Vilka Lufthansa första klass rutter kan man boka med EuroBonus poäng?

agehall

Medlem
Som de flesta redan känner till, så är det ju slut med LH/LX F via USDM och det verkar som fler bolag går den vägen.

För skojs skull sitter jag just nu och kikar på att bränna lite EB-poäng på F. Noterar att jag inte hittar en enda flight med LH B747-8 eller A380. Släpper de inga platser på dessa plan till *A? Eller är det bara få och jag har otur när jag söker?
 

A380*G

Medlem
Som de flesta redan känner till, så är det ju slut med LH/LX F via USDM och det verkar som fler bolag går den vägen.

För skojs skull sitter jag just nu och kikar på att bränna lite EB-poäng på F. Noterar att jag inte hittar en enda flight med LH B747-8 eller A380. Släpper de inga platser på dessa plan till *A? Eller är det bara få och jag har otur när jag söker?

Har inte hört att några speciella rutter eller flygplanstyper skulle vara blockade. Men endast åtta F-stolar per flight och hög beläggning på vissa sträckor gör det ju extremt svårt för andra än M&M att hitta awardsplatser på vissa flyg. Du har med andra ord bara otur tror jag. Vilken dag du söker är också väldigt viktigt.
Till PVG söndag-tisdag är tex i princip alltid full i F, detsamma gäller från PVG torsdag-lördag. GRU, HKG och MEX är andra destinationer med hög andel betalande F-pax.
EWR, KIX, BKK, ORD, ICN och BOS är exempel på destinationer där det är relativt enkelt att finna awardplatser.
 

flying

Medlem
Vilka Lufthansa första klass rutter kan man boka med Eurobonuspoäng?

I teorin alla men som några innan mig skriver så finns det nog endast platser kvar på ett fåtal. NRT brukar funka
 

Dr. Miles

Expert
Man kan tycka att det bör finnas ledig First class award plats till Detroit med tanke på senaste utveckling...
Däremot det är kanske inte speciellt säkert ställe att besöka.

Detroit ansöker om konkurs | Utrikes | svenska.yle.fi

YLE skrev:
Staden betraktas som en av de farligaste i USA, och den har 78 000 övergivna byggnader.

Bara en tredjedel av stadens ambulanser kan användas och invånarna måste vänta på polisen i närmare en timme, medan man på övriga håll i USA måste vänta drygt 10 minuter i medeltal.

EDIT: Ja, det finns 2 First class award platser på LH442 mellan Frankfurt-Detroit varje dag till 31 juli.
Flighten flygs dock av Airbus A330/A340 så ingen Boeing 747-8 eller Airbus A380.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jaha, nu när jag har sovit lite så inser jag att det bara är SFO/LAX som är omöjligt att få plats till. Har hittat till nästan alla andra destinationer jag testat. Får helt enkelt släppa min idé om USA och satsa på något annat.
 

A380*G

Medlem
Jaha, nu när jag har sovit lite så inser jag att det bara är SFO/LAX som är omöjligt att få plats till. Har hittat till nästan alla andra destinationer jag testat. Får helt enkelt släppa min idé om USA och satsa på något annat.

Vancouver finns 31 jul
Denver finns 2 och 6 aug

Så helt kört att komma till västra delarna av Nordamerika är det inte.
 

Senator

Moderator
Traveller hittade JFK utan större bekymmer, IAD och ORD bör också vara ok några dagar innan... Nu blir det B747-8i om några minuter...
 
Toppen