Senaste nytt

Hjälp att välja hotell - ett i-landsproblem av rang

Sofia

Medlem
Jag ska åka via Bali på min resa till långt-bort-istan (nåja, indonesiska övärlden) och har fastnat för två hotell som ser fina ut och verkar erbjuda bra valuta för pengarna. Men jag KAN INTE välja vilket jag ska boka in mig på!

De kostar båda ungefär lika mycket, de ligger båda nära flygplatsen, vilket är precis det jag är ute efter eftersom jag anländer 19 och flyger vidare 13.45 nästa dag och trafiken på Bali är hemsk. Alltid. Och särskilt till och från flygplatsen.

Därför vänder jag mig nu till er, kära forumkolleger, för att få era röster :)

The Vira Bali - The Vira Bali Hotel | Beach hotel Kuta | Boutique hotel Bali | The Vira Bali Hotel lite dyrare men med gratis wifi och retur flygplatstransfer
The Rama Beach Resort - Tuban Beach Hotel Resort lite billigare och med fräsig pool (fast behöver man det på natten?)
De båda hotellen ligger ganska nära varandra, och stranden (fast dit är jag inte så sugen på att gå, har varit där förr).
Jag vet att det finns en himla massa fler hotell men jag har på nåt sätt fastnat för dessa, inom en för mig rimlig price range för en natts transfer.

HILFE!
 

pep

Medlem
Taxi koster kun ca. 2 USD til/fra Kuta Beach (hvis man forhandler lidt, kan man få for 1 USD!).
 

Sofia

Medlem
Taxi koster kun ca. 2 USD til/fra Kuta Beach (hvis man forhandler lidt, kan man få for 1 USD!).

Jag vet, taxi är billigt, men jag är inte ett dugg sugen på att sitta i bilkö så då känns trevliga hotell närmare flygplatsen som bättre alternativ för mig. Dessutom har jag spenderat alldeles tillräckligt med tid i Kuta redan ;)
 

Glenn E

Medlem
Taxi koster kun ca. 2 USD til/fra Kuta Beach (hvis man forhandler lidt, kan man få for 1 USD!).

Nu kostar det 7 usd med taxi till Hard Rock Hotel.
Jag bodde på Harris Hotel vid flygplatsen en gång då jag var där en kort tid.
Det var ok och hade en ok pool.
 

Sofia

Medlem
Det blev Rama Beach tillslut för Vira ville ha kopia på kreditkortet = big no no för mig. Och så verkar Ramas pool riktigt ball! Ska nog bli bra :)
 
Toppen