Senaste nytt

[Business class] Taipei/Kaohsiung-Sydostasien T/R, Cathay Pacific, 2 för 1, från 3.700 SEK per pers

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2016-04-28

Cathay Pacifics 2 för 1 Business class kampanj till Sydostasien från Taiwan.
Det går att boka på Cathay Pacifics webbsida i Taiwan.
2-to-travel Business Class Special to South East Asia - Cathay Pacific
Priserna från Kaohsiung är ca 500-1.000 TWD dyrare än från Taipei.
Detta pris gäller vid bokning för minst två personer som reser tillsammans.

[Business class] Taipei/Kaohsiung-Sydostasien T/R, Cathay Pacific, 2 för 1, från 3.700 SEK inkl. skatter per person

Taiwan-Sydostasien T/R
Flygbolag: Cathay Pacific (CX), Cathay Dragon (KA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: --
Pris:

från 29.400 TWD inkl. skatter för 2 personer.
Totalt från ca 14.750 TWD (ca 3.700 SEK) inkl. skatter per person
Ca 3.700 - 5.200 SEK inkl. skatter per person.​
Förköpskrav: --
Min/Max stay: 2 dagar / 1 månad
Köpa senast: 2016-DEC-28
Gäller för utresa:
  • mellan 2016-APR-06 och 2016-JUN-07
  • mellan 2016-JUN-13 och 2016-SEP-13
  • mellan 2016-SEP-17 och 2016-OCT-05
  • mellan 2016-OCT-09 och 2016-DEC-28
Gäller för hemresa: senast 2016-DEC-28
Stopover: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 1.200 TWD per biljett
Ändring: Ja, gratis
Routing: Taipei-(CX)-Hong Kong-(CX)-Cathay Pacific/Cathay Dragons destinationer i Sydostasien.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

---

Uppdaterad: 2015-06-12

Cathay Pacifics 2 för 1 Business class kampanj till Indonesien från Taiwan.
Det går att boka på Cathay Pacifics webbsida i Taiwan.
Online Flight Booking | Airfare | Taiwan - Cathay Pacific
Priserna från Kaohsiung är ca 500-1.000 TWD dyrare än från Taipei.
Detta pris gäller endast vid bokning för två personer som reser tillsammans.
Vid resa av endast en person, kostar biljetten från ca 6.400 SEK inkl. skatter.


[Business class] Taipei-Jakarta/Denpasar/Surabaya T/R, Cathay Pacific, 2 för 1, 4.600 SEK inkl. skatter per pers

TPE-CGK/DPS/SUB T/R
Flygbolag: Cathay Pacific (CX), Dragonair (KA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: endast tillgänglig för resebyrå i Taiwan eller Cathay Pacific/Dragonairs webbsida i Taiwan
Pris: från 15.850 TWD + skatter ca 1.600 TWD, totalt från ca 17.450 TWD (ca 4.600 SEK) inkl. skatter per person
Förköpskrav: --
Min/Max stay: 2 dagar / 1 månad
Köpa senast: 2015-SEP-30
Gäller för utresa: senast 2015-SEP-30
Stopover: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 1.200 TWD
Ändring: Ja, gratis
Routing: Taipei-(CX)-Hong Kong-(CX)-Jakarta/Denpasar/Surabaya

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

---originalpost 2011-11-11---

Tack för tipset henrik l!

Det går att boka på Cathay Pacifics webbsida i Taiwan.
Book Flights, Discount Air Fares, Online Flight Bookings - Cathay Pacific Taiwan

Avresa från Kaohsiung kostar 1.500 TWD extra.

[Business class] Taipei-Jakarta T/R, Cathay Pacific, 4.450 SEK inkl. skatter

TPE-CGK T/R
Flygbolag: Cathay Pacific (CX), Dragonair (KA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: endast tillgänglig för resebyrå i Taiwan eller Cathay Pacific/Dragonairs webbsida i Taiwan
Pris: från 17.054 TWD + skatter ca 3.700 TWD, totalt ca 4.450 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 3 månader
Stopover: En stopover i Hong Kong är tillåten på hemvägen mot 1.500 TWD
Återbetalning: Ja, mot 1.200 TWD
Ändring: Ja, gratis
Routing: Taipei-(CX)-Hong Kong-(CX)-Jakarta

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Cathay Pacific Business class på Airbus A330, A340 och Boeing B747
Cathay Pacific Business Class 01.jpg
Cathay Pacific Business Class 02.jpg
(Foto: Dr. Miles)

Cathay Pacific Business class på vissa Airbus A330 och Boeing B777-300ER
cathay-pacifc-business-hkg-icn-a330-cirus-006-jpg.21090

cathay-pacifc-business-hkg-icn-a330-cirus-002-jpg.21086

(Foto: Dr. Miles)

Cathay Pacifics gamla Business class på vissa Boeing B777
Cathay Pacific Business class, HKG-SIN_01.jpg
(Foto: Dr. Miles)

BusinessClass.se har testat Cathay Pacifics Business class.
Hong Kong till Sydney i Cathay Pacific Business Class (av bjornstrom)

Poänginjäning:
Routing som Taipei-(CX)-Hong Kong-(CX)-Jakarta ger:
360 Tier Points till British Airways Executive Club.
 

henrik l

Medlem
Inte fredag men semestertider. Har ägnat stora delar av dagen till att planera gambling på hög? nivå, dvs behålla mitt AA-platinum, som jag fick genom platnium challange, utan att flyga AA men pricka 50 000 Elite Qualifying points. Ursprungsplanen var att köra ett Jakartarun från ICN i samband med mitt HKG besök i höst. Men LHR-ICN var ca 500 miles kortare än LHR-HKG, vilket trasslade till det. Men som vanligt blir nog TPE och CX räddningen och positioneringsflyget är planerat med EVA . Så planen lyder: TPE-HKG-CGK-HKG-TPE-HKG-MNL-HKG-TPE, med enbart en natt på flyget men resten i hotellsängen i HK:D

Kombon TPE och Cathay C är helt makalös. Nu är bara frågan hur kall jag ska vara? Boka strax, eller invänta BA's förmodade augusti rea för att vara säker på datumen?
 

jumbooze

Medlem
Inte fredag men semestertider. Har ägnat stora delar av dagen till att planera gambling på hög? nivå, dvs behålla mitt AA-platinum, som jag fick genom platnium challange, utan att flyga AA men pricka 50 000 Elite Qualifying points. Ursprungsplanen var att köra ett Jakartarun från ICN i samband med mitt HKG besök i höst. Men LHR-ICN var ca 500 miles kortare än LHR-HKG, vilket trasslade till det. Men som vanligt blir nog TPE och CX räddningen och positioneringsflyget är planerat med EVA . Så planen lyder: TPE-HKG-CGK-HKG-TPE-HKG-MNL-HKG-TPE, med enbart en natt på flyget men resten i hotellsängen i HK:D

Kombon TPE och Cathay C är helt makalös. Nu är bara frågan hur kall jag ska vara? Boka strax, eller invänta BA's förmodade augusti rea för att vara säker på datumen?
Vad kostar TPE-HKG-CGK-HKG-TPE-HKG-MNL-HKG-TPE ? Låter jätteskoj!
 

henrik l

Medlem
Vad kostar TPE-HKG-CGK-HKG-TPE-HKG-MNL-HKG-TPE ? Låter jätteskoj!

TPE-CGK (via HKG) ligger på ca 4400 kr och TPE-MNL (via HKG) ligger runt 3100-3300 beroende på hur man får till bytena. Priserna finns bara på CX hemsida. Om vill laborera lite med tider så är väljer man multi-city och fixed dates så får man upp flest alternativ. Håller man dessutom bytena inom 24 h så håller man nere priset.
 

Swisser

Medlem
henrik I,
Är dessa priser verkligen för business class flyg med CX?
Finns det någon flexibilitet med biljetterna, kan de tex bokas om mot viss avgift eller rentav utan kostnad?
Hur många miles drar du in till AA med dessa två ToR tripper till CGK resp MNL?
 

henrik l

Medlem
henrik I,
Är dessa priser verkligen för business class flyg med CX?
Finns det någon flexibilitet med biljetterna, kan de tex bokas om mot viss avgift eller rentav utan kostnad?
Hur många miles drar du in till AA med dessa två ToR tripper till CGK resp MNL?

Biljetten TPE-MNL (via HKG) hoppar upp till 3500 kr om jag tar ett stoppover i HK på tillbakavägen (åker bara till MNL och vänder). Biljetterna har ingen min.stay, däremot finns det en max.stay. Tar du en stoppover i HKG blir det några 100-lappar dyrare. I fjol gjorde jag en ombokning som var gratis, när jag gjorde mitt Jarkarta-run. Här finns en länk till reglerna.. Resorna ger inga omhemula mängder med med miles till AA, jag är ju ute efter Elite qualifying points (miles*1,5). Resorna är 5000 miles och 2400 miles, så de ger det som saknas upp till 50 000 Elite qualifying points.

Men har man BAEC, så är TPE-HKG-HKG, en klassiker för ett Tierpoint-run. Resan ger 360 TP för dryga 4 papp, då är det bara 240 TP kvar till BAEC-silver.

Har man *A så kan CMB-BKK-HKG med TG vara ett bra milege-run i C. Har jag fattat rätt är det bokningsklass J som ger 200% till M&M. Dryga 5000 kr för 10 000 miles till M&M. Bokas på Thais hemsida. Det var den dealen som har fått mig att allvarligt överväga att försöka kvala till FT på M&M nästa år:D
 

Swisser

Medlem
Tack för infon Henrik I!

Det kan komma väl till pass, då jag gärna även skulle vilja ha status inom oneworld. Inom *A och scaryteam har jag redan guld.

Här menar du antagligen TPE-HKG-CKG och inte "Men har man BAEC, så är TPE-HKG-HKG, en klassiker för ett Tierpoint-run...." som du skriver!?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för infon Henrik I!

Det kan komma väl till pass, då jag gärna även skulle vilja ha status inom oneworld. Inom *A och scaryteam har jag redan guld.

Här menar du antagligen TPE-HKG-CKG och inte "Men har man BAEC, så är TPE-HKG-HKG, en klassiker för ett Tierpoint-run...." som du skriver!?
Jag tror att han menade Taipei (TPE) - Hong Kong (HKG) - Jakarta (CGK), då Hong Kong-Jakarta är över 2.000 miles därför sträckan ger 140 Tier Points i Business class vid kreditering till British Airways Executive Club, istället för 40 TP som man kan få av sträckan under 2.000 miles.


CKG = Chongqing, Kina
CGK = Jakarta, Indonesien
 
Toppen